Izdelki in naprave, ki se označujejo kot energetsko varčni, kvalitetni in okolju prijazni, morajo pridobiti določene certifikate skladnosti z evropskimi standardi kvalitete izdelkov in nacionalnimi tehničnimi predpisi.
Gospodinjski aparati v EU so označeni s t.i. energijskimi nalepkami, katerih namen je, da se potrošnik pri nakupu odloča tudi na osnovi podatkov o porabi energije. Nalepka na aparatu daje kupcem vse potrebne informacije, da se lahko odločijo za najvarčnejši izdelek. Piktogrami oziroma sličice na nalepki prikazujejo 7 energijskih razredov, od A+++ do G, v barvah od temno zelene (visoka energetska učinkovitost) do rdeče (nizka energetska učinkovitost). Nalepka vsebuje tudi informacije o najboljših lastnostih izdelka in njegovih tehničnih prednostih.
V Sloveniji se ni nikoli izoblikoval in uporabljal nacionalni okoljski znak, ki bi podpiral razvoj, proizvodnjo in uporabo proizvodov, ki imajo v svojem življenjskem ciklu manj negativen vpliv na okolje. Nemčija, Danska, Švedska so le nekateri primeri držav, kjer so nacionalne sheme zabeležile uspehe. Kljub temu pa se je pokazala potreba po izoblikovanju skupne evropske nalepke, prepoznavne na celotnem evropskem trgu.
Od leta 2002 je v Evropi v veljavi Evropska prostovoljna shema za okoljsko nalepko – ecolable, pri nas poznana pod imenom okoljska marjetica. Shema se izvajaj na način kot ga določa Uredba (ES) št. 66/2010 evropskega parlamenta in sveta o znaku EU za okolje.
Oznako ecolabel lahko pridobi proizvod, ki je v okviru skupine proizvodov (izdelkov ali storitev) prepoznan, da izpolnjuje okoljska merila, katera so že v naprej določena in enotna v vseh državah članicah. Ta merila so skladna z zahtevami standarda ISO 14024 in so predpisana v odločbah komisije.
Več o proizvodih in kriterijih na spletni strani.
WindMade je prva globalna oznaka, ki za potrošnika označuje organizacije in izdelke, ki v svoji proizvodnji uporabljajo energijo vetra.
Več na spletni strani
Gospodarska zbornica Slovenije – Združenje lesne in pohištvene industrije vsako leto podeli nagrado »Zelena misija«, ki je namenjena energetsko varčnemu in okolju prijaznemu izdelku. Na podlagi takšnih nagrad izdelkom lahko kupec ve, da je izdelek kvaliteten.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki