Evropska komisija je v najnovejšem osnutku predlagala nižje dodatne carine za uvoz električnih vozil iz Kitajske od prvotno uvedenih julija.
Spomnimo, Komisija je 5. julija uvedla začasne izravnalne dajatve na uvoz baterijskih električnih vozil (EV) iz Kitajske v EU. Nove začasne dajatve bodo veljale največ štiri mesece. Rok za uvedbo dokončnih dajatev pa je 2. november 2024.
Komisija je dajatve uvedla, potem ko je v sklopu devetmesečne protisubvencijske preiskave ugotovila, da ima vrednostna veriga baterijskih električnih vozil (BEV) na Kitajskem koristi od nepoštenega subvencioniranja, ki povzroča grožnjo gospodarske škode proizvajalcem teh vozil v EU. Preiskava je proučila tudi verjetne posledice in vpliv teh ukrepov na uvoznike, uporabnike in potrošnike tovrstnih vozil v EU.
Sedaj pa predlagani osnutek odraža pripombe kitajskih proizvajalcev na začasne dodatne carine, obenem pa še naprej upošteva dosedanje ugotovitve Komisije.
Med drugim bodo posamezne dajatve, ki jih Komisija predlaga za tri največje kitajske proizvajalce, glede na novi predlog znašale 17 % za podjetje BYD (prej 17,4%), 19,3 % za Geely (prej 19,9 %) in 36,3 % za SAIC (prej 37,6 %).
Za ostale izdelovalce EV – ne le kitajske, ampak tudi globalne multinacionalke, ki EV izdelujejo na Kitajskem –, ki bodo sodelovali v preiskavi, Komisija predlaga 21,3% (prej 20,8 %). Za vse druge proizvajalce BEV na Kitajskem, ki ne bodo sodelovala v preiskavi, pa Komisija sedaj predlaga dajatev v višini 36,3 % (prej 37,6 %).
Zainteresirane strani imajo sedaj do 30. avgusta 2024 možnost, da Komisiji predložijo svoje pripombe in zahteve.
Značke:
Povezave
Dokumenti
Povezani članki