»Politike so nas napotile v pravo smer. Na tej ambiciozni poti moramo ostati, vendar je treba nekatere podnebne ukrepe preučiti s stališča podjetij in industrijskih panog. Elektrifikacija vozil je bistvena za uspeh tranzicije v prometu. Zdaj so precej v ospredju osebna vozila, a veliko priložnosti se ponuja tudi na področju kombiniranih vozil, avtobusov in tovornih vozil,« je dejal Georgiev.
»Ne smemo pozabiti, da smo pred izbruhom koronavirusa spremljali izjemen napredek, in to ne samo pri prehodu na čisto energijo, temveč tudi v prometnem sektorju. V zadnjih šestih letih smo napredovali pri doseganju največje vrednosti izpustov in preobrnitvi trenda v drugo smer. Globalni BDP je od leta 2013 zrasel za 23 odstotkov, izpusti pa so se povečali za samo 3 odstotke. Veliko bliže smo največji vrednosti izpustov, kot morda mislimo,« je poudaril Michael Liebreich, prvi mož svetovalnega podjetja Liebreich Associates. Kot je pojasnil, je nižja raven izpustov v veliki meri posledica prehoda na obnovljive vire. »Delež električne energije, proizvedene iz obnovljivih virov z izjemo hidroenergije, se je leta 2019 povečal na 11 odstotkov. Tega se moramo zavedati, saj se e-mobilnost po zaslugi baterij dobro povezuje z obnovljivimi viri.«
Ekonomska »kazen« za nakup električnega vozila se je poleg tega drastično zmanjšala. »V zadnjih desetih letih je cena baterije upadla za 85 odstotkov. Toda baterije niso postale zgolj cenejše, temveč tudi zmogljivejše. V zadnjih devetih letih se je gostota celic povečala za približno 80 odstotkov, povečalo se je tudi število ciklov. Približujemo se 'bateriji za milijon milj', ki bo zmogla deset tisoč ciklov,« je poudaril Liebreich.
Zmanjševanje stroška baterije, povečevanje zmogljivosti in ponujanje novih in novih električnih modelov pomeni, da imajo potrošniki na voljo čedalje boljša vozila, je dodal. »Nenehno se povečuje tudi obseg polnilne infrastrukture. Poleg tega so nacionalne, regionalne in občinske oblasti po več državah zaradi skrbi za kakovost zraka napovedale konec prodaje motorjev z notranjim izgorevanjem. Veliki proizvajalci zdaj že vsi podpirajo električna vozila.«
Toda tako je bilo stanje pred koronavirusom, je opozoril Liebreich. »Odtlej so se bilance porušile – osebne, tiste v podjetjih, pri vlagateljih in vladah. To bo vplivalo na pripravljenost za spremembe. Kadar gospodarstvo cveti, se tranzicija odvija hitreje. Proces se bo zdaj najverjetneje upočasnil, sicer pa smo še vedno sredi zdravstvene krize.« Kot je dodal Liebreich, o zeleni spodbudi poteka živahna razprava; »kakšen je lahko oziroma bo odziv vlad, pa bomo videli do prihodnjega leta«.
»Po pandemiji je zdaj jasno, da mora biti globalno okrevanje zeleno, mobilnost pa bo v tej energetski tranziciji igrala ključno vlogo. Podjetja morajo povezati potrebe odjemalcev z razumevanjem svoje vloge v energetski tranziciji,« je poudarila Vera Pinto Pereira, članica izvršilnega odbora družbe Energias de Portugal (EDP).
Svetovno gospodarstvo se ne more ustaviti. Njegovo okrevanje mora biti trajnostno, je podčrtala. »Evropska politika in naložbe na področju zelenega gospodarstva so zdaj, ko je pred nami nujno okrevanje, zares odločilne, bolj kot kadarkoli prej.«
Kot je poudarila Vera Pinto Pereira, smo že na poti v električno prihodnost. »Elektrifikacija bo predvsem prek mobilnosti povečala povpraševanje v omrežjih in spodbudila decentralizirano proizvodnjo. Shranjevanje in upravljanje prožnosti bosta ključnega pomena pri izravnavanju omrežij in spopadanju s povečanjem potreb po energiji. V tem smislu so lokalne energetske skupnosti posebej pomembne, saj omogočajo množično sodelovanje odjemalcev pri razpršeni proizvodnji ob nižjih stroških pridobivanja strank. Predvsem pa omogočajo celosten pogled na omrežje in potrebno povečanje učinkovitosti.«
Povezave
Dokumenti
Povezani članki