Predsednik vlade Janez Janša je s pristojnimi ministri pred kratkim v Spodnji Idriji podprl sodelovanje v misiji slovenskih dobaviteljev avtomobilske industrije GREMO in s tem transformacijo avtomobilske industrije v četrti industrijski revoluciji, so po obisku sporočili iz Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS). - Vlada naj bi do konca leta sprejela strategijo o tem, kako pomagati vsem tistim, ki bodo v Sloveniji naslavljali izziv brezogljične mobilnosti.
Prebojne inovativne rešitve zahtevajo prebojne inovativne modele sodelovanja, poudarjajo v avtomobilskem grozdu. Zato se je 10 najvidnejših članov oz. podjetij avtomobilskega grozda - Domel, Hidria, Iskra Mehanizmi, Kolektor, LTH Castings, SIJ Acroni, TAB, Talum, TPV in Unior - povezalo v usmerjeno iniciativo ter po vzoru Evropske unije podalo pobudo za oblikovanje misije na področju zelene mobilnosti GREMO (GREen MObility), pojasnjujejo v ACS-u.
Osnovni cilj misije GREMO je vzpostavljanje inovacijske platforme za povišanje konkurenčne sposobnosti slovenske dobaviteljske avtomobilske industrije na področju zelene mobilnosti prihodnosti ter za doseganje in utrjevanje njenih vodilnih pozicij v izbranih segmentih.
Z misijo GREMO uvajajo partnerji »nov pristop za doseganje pospešenega razvoja slovenskega gospodarstva v partnerstvu z vlado/državo in znanostjo« in s podporo različnih ministrstev oblikujejo nov model »inoviranja in umestitve naše države med inovacijsko naprednejše v evropskem prostoru«, izpostavljajo v avtomobilskem grozdu.
Jedrni partnerji misije GREMO se bodo s celo avtomobilsko dobaviteljsko verigo lotili velikih izzivov, ki jih prinaša zelena mobilnost prihodnosti, poudarjajo v ACS-u.
Razvijali in izdelovali bodo nove inovativne rešitve in izdelke za elektrificirano mobilnost, kot tudi vrhunske proizvodne tehnologije zanjo, pospešeno uvajali napredno robotiko, avtomatizacijo in digitalizacijo proizvodnje in vseh poslovnih procesov po načelu Industrije 4.0 ter zagotavljali rešitve krožnega gospodarstva v proizvodnih procesih.
Slovenski dobavitelji avtomobilski industriji v tujino neposredno izvozijo preko 80 odstotkov svoje proizvodnje, kar predstavlja več kot 20 odstotkov celotnega slovenskega izvoza, poudarjajo v ACS-u.
Projekt GREMO naj bi po navedbah ACS-a omogočil rast prodaje slovenske avtomobilske dobaviteljske industrije s sedanjih treh milijard na pet milijard evrov v letu 2030, 2500 dodatnih visoko strokovnih delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, povečal naj bi dodano vrednost na zaposlenega v tej industriji s sedanjih 50.000 evrov na prek 70.000 evrov, posledično pa tudi letne prispevke in davke te skupine v proračun s sedanjih 280 milijonov evrov na 360 milijonov evrov letno do leta 2030.
Direktor Hidrie Holdinga Iztok Seljak je na novinarski konferenci po srečanju poudaril, da se nahajamo v »začetni fazi električne mobilnosti«, a da se bo trend v nekaj letih izjemno pospeševal tudi zaradi dejstva, da moramo zmanjšati emisije za zaščito planeta in ustavitev podnebnih sprememb, avtomobilska industrija pa pri tem ne sme zaostajati, a potrebuje za spremembo podporo okolja, države, ministrstev, znanosti, okolja.
Janša je ob tem prepričan, da prinaša vertikalno povezovanje, kakršnega predstavlja GREMO, prednosti za vse, je izpostavil na novinarski konferenci. V tej luči je napovedal, da bodo ministrstva že v naslednjem tednu imenovala koordinatorje, ki bodo naslovili odprte dileme in vprašanja, vlada pa bo nato do konca leta sprejela ustrezno strategijo o tem, kako pomagati vsem tistim, ki bodo v Sloveniji oz. s slovenskim prispevkom v Evropi in v svetu naslavljali izziv brezogljične mobilnosti, poroča STA.
Seljak je še dejal, da potrebujejo za prebojne inovacije za zeleno mobilnost prihodnosti v naslednjih petih letih dodatnih 600 milijonov evrov. Od tega naj bi 400 milijonov evrov pokrila industrija sama, 200 milijonov pa naj bi dodala država. Janša je izpostavil, da bi sredstva za to lahko črpali tudi v okviru načrta za okrevanje in odpornost.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki