V veljavo je stopila nova uredba o baterijah, ki bo zagotovila, da bodo imele baterije v prihodnosti majhen ogljični odtis, da bodo uporabljale minimalno škodljive snovi, potrebovale manj surovin iz držav, ki niso članice EU, ter da se bodo v veliki meri zbirale, ponovno uporabljale in reciklirale v Evropi, so iz Evropske komisije sporočili 17. avgusta.
»S tem bomo podprli prehod na krožno gospodarstvo, povečali zanesljivost oskrbe s surovinami in energijo ter okrepili strateško avtonomijo EU,« so še dodali.
V skladu s krožnostnimi ambicijami evropskega zelenega dogovora je uredba o baterijah prvi del evropske zakonodaje, ki upošteva pristop celotnega življenjskega cikla izdelka, v katerem so nabava, proizvodnja, uporaba in recikliranje obravnavani in zapisani v enem samem zakonu.
V Komisiji baterije vidijo kot ključno tehnologijo za spodbujanje zelenega prehoda, ki podpira trajnostno mobilnost in prispeva k podnebni nevtralnosti do leta 2050. V ta namen se bo v v skladu z novo uredbo z letom 2025 začelo postopno uvajanje zahtev glede deklaracij, razredov zmogljivosti in najvišjih omejitev ogljičnega odtisa električnih vozil in lahkih prevozih sredstev (kot so električna kolesa in skuterji) ter industrijskih baterij za ponovno polnjenje.
Uredba o baterijah bo tudi zagotovila, da bodo baterije, ki se bodo uporabljale na enotnem trgu EU, vsebovale le omejeno količino škodljivih snovi. Vzpostavljen bo reden pregled snovi, ki bodo sicer vzbujale pomisleke glede oporečnosti in se uporabljajo v baterijah.
Cilji glede učinkovitosti recikliranja, predelave materialov in reciklirane vsebine bodo postopoma uvedeni od leta 2025 naprej. Vse zbrane odpadne baterije bo treba reciklirati in doseči visoko raven predelave, zlasti kritičnih surovin, kot so kobalt, litij in nikelj. Od leta 2027 naprej bodo lahko potrošniki prenosne baterije v svojih elektronskih izdelkih kadar koli odstranili in zamenjali v življenjskem ciklu.
V skladu z obveznostmi, omenjenimi v uredbi, bodo morala podjetja prepoznati, preprečiti in obravnavati družbena in okoljska tveganja, povezana z nabavo, predelavo in trgovanjem s surovinami, kot so litij, kobalt, nikelj in naravni grafit, ki jih bodo njihove baterije vsebovale. Pričakovano močno povečanje povpraševanja po baterijah v EU tako ne bi smelo prispevati k povečanju tovrstnih okoljskih in družbenih tveganj, še dodajajo v Komisiji.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki