Arhiv novic

Arhiv novic

V Pošti Slovenije delajo na vzpostavitvi primerne polnilne infrastrukture za električna vozila

ojasnili na Pošti Slovenije, končne rezultate pričakujejo sredi poletja. Zaradi vse večjega števila električnih vozil v svoji floti v Pošti Slovenije sicer vse več pozornosti namenjajo vzpostavitvi primerne polnilne infrastrukture.

Situacija s covidom-19 je sicer na splošno precej vplivala na izvajanje pilotnih projektov Pošte Slovenije. V času izrednih razmer so tako posamezne pilotne aktivnosti na njihovih lokacijah začasno preventivno ustavljene, pravijo. Ob tem v Pošti Slovenije poudarjajo, da so »zaradi vse večjega števila električnih prevoznih sredstev v naši vozni floti primorani bistveno več pozornosti namenjati vzpostavitvi primerne polnilne infrastrukture«.

»Pri tem ne govorimo zgolj o nameščanju primernih polnilnic, ampak o polnilni infrastrukturi kot celoti – torej tudi o primernih parkirnih mestih za ta vozila, o aplikativnem spremljanju porabe električne energije, o analiziranju uporabe polnilne infrastrukture, ki zagotavlja nemoteno izvajanje v dostavi, o ustreznih odjemnih močeh na posameznih lokacijah, kjer imamo večjo koncentracijo električnih vozil in podobno,« so pojasnili v Pošti Slovenije.

»Vse navedeno nas postavlja pred nove izzive in tukaj si vsekakor želimo sodelovanja z različnimi slovenskimi podjetji, ki že imajo izkušnje na tem področju,« dodajajo. V Pošti Slovenije so ob tem omenili, da so se lani skupaj s partnerji, med njimi tudi z družbo ELES, povezali v konzorcij projekta ELENA, v okviru katerega je predvidena izvedba študije za optimalno postavitev polnilne infrastrukture na omrežju Pošte Slovenije, ki bo sofinancirana s sredstvi EU.

»Pošta Slovenije bo v okviru te študije upoštevala možnost uvedbe parkiranja in polnjenja tretjih oseb na njenem omrežju,« pravijo. Pošta Slovenije je zavezana k javnemu naročanju. Pilotni projekti so tako po navedbah podjetja »odlična priložnost za testiranje različnih možnih scenarijev, na podlagi katerih lahko na terenu ugotovimo, kakšne storitve naša dejavnost potrebuje in zahteva, za uvedbo v redno uporabo pa je seveda potrebno izvesti javno naročilo, na podlagi katerega dajemo ponudnikom tovrstnih storitev na trgu enakopravne pogoje za oddajo ponudbe«.  

Ekološki vozni park Pošte Slovenije sicer trenutno šteje 5 lahkih dostavnih vozil na električni pogon, 60 dostavnih avtomobilov s pogonom na utekočinjeni naftni plin, 60 koles na električni pogon in 20 skuterjev na električni pogon.

V okviru strategije energetske učinkovitosti in trajnostnega razvoja pa Skupina Pošte Slovenije do leta 2025 zasleduje »vrsto smelih ciljev«, pravijo.  Med drugim si bodo v skupini prizadevali za 12-odstotno znižanje porabe goriva za prevozna sredstva glede na leto 2018, 55-odstotni delež porabljene energije iz obnovljivih virov v stavbah in povečanje deleža električnih vozil v voznem parku s 4 odstotkov v letu 2018 na 46 odstotkov v 2025. Ogljični odtis želijo zmanjšati za 14 odstotkov glede na leto 2018. Prizadevali si bodo za znižanje celotne energije na letni ravni na površino stavbe za 6,4 odstotka glede na leto 2018.

V Pošti Slovenije dodajajo, da načrtujejo vlaganja v ukrepe na področju ekologije in varstva okolja v višini 25,7 milijona evrov.
 
»Tudi v letošnjem letu načrtujemo objavo razpisov za nakup različnih tipov električnih dostavnih vozil. Spremljanje trga tovrstnih vozil in testiranja pa so že tako utečena stalnica. Vsekakor pa bo letošnje leto imelo velik poudarek na podrobni analizi potreb za polnilno infrastrukturo,« še poudarjajo.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice