Arhiv novic

Arhiv novic

Tudi Bosch aktivneje vstopa na trg deljenja vozil in prevoza

Povezljivost ponuja ogromen poslovni potencial, so prepričani v družbi Bosch, ki se želi preoblikovati v ponudnika mobilnih storitev. Po podatkih PwC naj bi bilo namreč na svetu do leta 2025 več kot 470 milijonov povezanih vozil, v štirih letih pa bo trg mobilnih storitev in povezanih digitalnih storitev vreden 140 milijard evrov. »Povezana vožnja je pomembno področje rasti za Bosch,« je, kot je razvidno iz sporočila za javnost, dejal dr. Volkmar Denner, predsednik uprave družbe Bosch, na konferenci Bosch ConnectedWorld 2018 IoT v Berlinu. Dodal je, da si Bosch prizadeva »za dvomestno rast z rešitvami, ki jih ponuja.«

Da bi se preoblikoval v ponudnika mobilnih storitev, je Bosch ustanovil nov oddelek za rešitve povezane mobilnosti, v njem pa bo več kot 600 zaposlenih razvijalo in prodajalo digitalne mobilne storitve. Te vključujejo deljenje vozil, deljenje prevoza in povezljivost na podlagi storitev za voznike avtomobilov. »Povezljivost bo temeljito spremenila način, kako pridemo od točke A do B in bo v tem procesu pomagala rešiti prometne težave današnjega dne,« je dejal Denner in dodal, da jo uporabljajo zato, da bi uresničili svojo vizijo mobilnosti brez emisij, stresa in nesreč.

V Boschu od novega oddelka pričakujejo razširitev že obstoječega portfelja storitev. »Boscheve mobilne storitve na primer pošiljajo opozorila voznikom, ki vozijo v napačno smer, in spreminjajo pametne telefone v avtomobilske ključe. Najnovejša od teh je storitev deljenja prevoza, ki jo ponuja ameriško zagonsko podjetje Splitting Fares Inc. (SPLT),« pravijo v Boschu.

Kot pomemben trg na področju povezane mobilnosti v Boschu vidijo deljenje prevoza, ki zajema spletne storitve in aplikacije za souporabo vozil pa tudi aplikacije za dogovarjanje glede voznih storitev in taksijev. »Do leta 2022 naj bi se število uporabnikov deljenja prevoza na svetu povečalo za 60 %, tj. na 685 milijonov,« pravijo v Boschu in dodajajo, da je bila doslej večina takih storitev usmerjena na ljudi, ki slučajno potujejo v isto smer ali želijo rezervirati potovanje v zadnjem trenutku; podjetja in vozniki so bili obravnavani kot manj prednostni.

Ameriško zagonsko podjetje SPLT, ki ga je nedavno prevzela družba Bosch, pa je razvilo platformo, ki jo lahko uporabljajo podjetja, univerze ali občinske oblasti, da se dogovorijo za deljenje prevoza za svoje osebje. »Ta pristop B2B je usmerjen neposredno v vozače: aplikacija SPLT združuje ljudi, ki si želijo deliti prevoz do istega delovnega mesta ali kraja študija. Ena od prednosti tega je, da si prevoz delijo kolegi, kar pomeni, da uporabnikom nikoli ni treba sesti v vozilo s popolnimi tujci,« pravijo v Boschu. Dodajajo, da algoritem v nekaj sekundah najde primerno vožnjo, preračuna najhitrejšo pot in s tem prevzame nekoč zamudno nalogo usklajevanja točke odhoda, časa odhoda, najboljše poti in potnikov. »Deljenje prevoza je dobro za živce, denarnico in okolje. Podjetja lahko s tem zmanjšajo tudi obseg prometa. Povezljivost je način, da ponovno premislimo ne samo o avtomobilih, temveč o celotnem načinu, kako uporabljamo prevoz,« je dejal Denner.

Na konferenci IoT je izvršni direktor družbe Bosch predstavil tudi sistem!e oziroma celovit sistem povezanih sestavnih delov elektrificiranih pogonskih sistemov in nove servisne storitve za električna vozila. V ta namen je Bosch povezal električno vožnjo v oblak Bosch Automotive Cloud Suite, družba pa razvija spletne storitve, ki se zanašajo na to interakcijo. »V prihodnosti bodo pametni električni avtomobili natančno vedeli, kdaj jim bo zmanjkalo energije, pa tudi, kje lahko najdejo najbližje polnilno mesto,« je pojasnil Denner.

Dodal je, da je sistem!e zasnovan zato, da bi kupce, ki jih skrbi, da jih bo električno vozilo pustilo na cedilu, rešil teh skrbi. »Ker je električni pogon povezan z oblakom, lahko sistem poda napoved za širše območje. Algoritem preračuna podatke o vozilih, kot so trenutna napolnjenost akumulatorja, poraba energije ogrevanja ali klime in voznikov stil vožnje kot tudi informacije iz okolice vozila. Te vključujejo trenutno stanje prometa in topografske podatke za nadaljnjo pot. Na podlagi teh informacij lahko sistem zanesljivo preračuna natančen doseg vozila,« pojasni Denner.

Za daljša potovanja v električnem vozilu napoved razširjenega območja dopolnjuje še 'pomočnik za polnjenje'. »Ta storitev ve, kje so vsa polnilna mesta na danem potovanju, recimo od Münchna do Hamburga, zato lahko vnaprej načrtuje potrebne postanke za polnjenje, prav tako pa upravlja postopek plačevanja. Zaradi dodatnih informacij, na primer za restavracije, kavarne, nakupovanja, lahko vozniki bolje izkoristijo čas polnjenja in se sprostijo,« pravi Denner.

Tretja storitev upravlja polnjenje vozil v pametnih domovih in pomaga optimizirati njihovo rabo energije. »Električni avtomobil vgradi v električno omrežje pametnega doma, kar pomeni, da akumulator vozila dopolnjuje stacionarno napravo za fotonapetostni sistem hiše. Čez dan avtomobil absorbira odvečno sončno energijo in jo ponoči po potrebi dovaja nazaj,« pojasni.

Denner poudarja, da za družbo Bosch mobilnost presega zgolj avtomobil. »Naša širina tehnološkega znanja na številnih področjih nas postavlja v neprimerljiv položaj, da razvijemo in upravljamo ekosistem med aplikacijami,« je dejal.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice