Družbe BTC, DARS, Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) in hčerinska družba BTC AV Living Lab gradijo partnerski ekosistem, ki bo pod eno streho združil raznoliko infrastrukturo (mesto v mestu, avtoceste, testni poligon) in strokovno znanje iz različnih industrij. Poudarjajo, da na ta način razvijajo učeče okolje, ki bo omogočilo razvoj rešitev in tehnologij za samovozeča vozila. Model predvideva vključevanje novih partnerjev in bo prenosljiv v druge države.
Omenjene družbe so pred kratkim v Kristalni palači v ljubljanskem nakupovalnem središču BTC s podpisom namere o sodelovanju začeli oblikovati enoten slovenski ekosistem za razvoj rešitev za samovozeča vozila.
Kot so izpostavili, se avtomobilska industrija sooča z izzivi elektrifikacije, avtonomne vožnje in digitalizacije ter vpeljave novih poslovnih modelov. »Ti izzivi ustvarjajo potrebo po celovitih in kompleksnih ekosistemih. Prihodnost avtomobilske industrije namreč ni le v rokah proizvajalcev vozil, pač pa vanjo močno posegajo ponudniki iz drugih panog, denimo energetike, informacijsko-komunikacijske tehnologije in finančne industrije. Igralci, ki vstopajo na področje avtomobilizma iz drugih industrij, tako prispevajo svoj delež k oblikovanju mobilnosti prihodnosti,« pravijo.
Samovozeče vozilo najprej testirajo v simulatorju, nato na poligonu, avtocesti in nato še v mestnem okolju. Kot je na novinarski konferenci ob podpisu namere o sodelovanju poudaril direktor AV Living Lab Danijel Avdagič, je njihov cilj preobrazba mobilnosti v prihodnosti. »V podjetju AV Living Lab bomo snovali nove poslovne modele, iskali odgovore glede prihodnjega lastništva vozil, oblik mobilnosti in tega, kaj bomo počeli, ko nam ne bo potrebno držati volana,« je dejal. Slovenijo želijo ponuditi kot razvojno območje za razvijanje aplikacij v zvezi z avtonomno vožnjo, 27. aprila pa naj bi v BTC-ju potekala prva demonstracija avtonomne vožnje.
»Vzpostavitev enotnega slovenskega ekosistema za razvoj rešitev za samovozeča vozila je pionirska pot, ki prinaša velike tehnološke in socialne spremembe, novo prometno in družbeno realnost. Pomembno je, da na to pot stopimo v sodelovanju s podjetji in raziskovalnimi institucijami v Sloveniji,« je poudaril minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič. Prepričan je, da sta digitalizacija in razogljičenje ključna za mobilnost prihodnosti, ki mora biti varna in učinkovita, trajnostna in družbeno odgovorna. Poudarjajo, da je tehnološki napredek na področjih sodelovalnega inteligentnega prometnega sistema (C-ITS), povezane in avtomatizirane vožnje ter e-mobilnosti zelo pomemben pri soočanju z izzivi, kot so občutno povečanje prometa, spreminjanje potreb po mobilnosti in naraščanje emisij zaradi prometa. Kot pravijo na ministrstvu, bodo samovozeča vozila v promet vključila tudi doslej izključene ljudi, na primer starostnike in gibalno ovirane osebe.
Kot so poudarili v družbi BTC, so lani poleg testiranja rešitev za pametna mesta v živem laboratoriju omogočili še preizkušanje novosti s področja avtonomnih vozil, energetike in maloprodaje. Na teh področjih bodo v prihodnje skupaj s partnerji iz Slovenije in tujine, vključno z zagonskimi podjetji, inštituti in izobraževalnimi institucijami, iskali nove poslovne modele in rešitve. Jože Mermal, predsednik uprave družbe BTC, je prepričan, da je realno okolje ljubljanskega nakupovalnega središča BTC primerno območje za razvoj naprednih rešitev na področju mobilnosti prihodnosti. »Tovrstni projekti namreč krojijo svet, zato je potrebno pogumno zagristi v izzive, ki obetajo ne le gospodarsko rast, temveč tudi izboljšanje kakovosti življenja za sedanje in prihodnje generacije,« poudarja Mermal.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki