Brišejo se meje med industrijami. V Nemčiji imamo družbo RWE, ki razvija 'električni car-sharing', proizvajalec avtomobilov Daimler pa prodaja električno energijo. Imamo telekomunikacijsko podjetje Vodafone, ki je postalo banka. In pri baterijah smo imeli pred leti velike firme, zdaj pa to delajo druga podjetja. Ključni mejnik za električno mobilnost in da sploh lahko govorimo o revoluciji v energetiki, so baterije, je nedavno na srečanju z novinarji dejal Matej Čer iz družbe Avant car.
Kako daleč smo od popolnih baterij za nov energetski sistem? »Smo že tam,« odgovarja Čer. Smo tam, ko lahko spreminjamo infrastrukturo v svetu, saj se določene tehnologije komercialno že splačajo in je vse skupaj dovolj poceni, da je tudi že dovolj trajnostno. »Brišejo se meje med industrijami,« pravi Čer in dodaja, da se sedaj specializiramo v litijevih baterijah, proces pa je po njegovem tudi že skoraj pri koncu. Elektromotor je vedno bil boljši od dizelskega, ampak problem je bil, da nisi mogel imeti toliko energije v rezervoarju in da ni bil tako poceni, sedaj pa je Tesla zadevo revolucionirala. »Te iste baterije se dajejo v hiše. Imamo strešnik, ki bo lažji od navadnega, dlje bo trajal, bo cenejši pa še elektriko bo proizvajal. Ali bo denimo Bramac še obstajal čez 10 let?,« je razvoj in tempo ponazoril Matej Čer.
Provokativno je sicer vprašal, če bomo imeli v BTC Cityju čez dve leti avtomatska vozila, če bo registriranih vozil v Sloveniji čez deset let samo še 300.000 in ne 1,1 milijona, ter, ali jih bo takrat le pet odstotkov v zasebni lasti. V roku deset let bo toliko sprememb, kot jih je bilo v zadnjih recimo 30 letih, to pa zato, ker smo vsi med seboj povezani z najrazličnejšimi napravami. »Marže iz proizvodnje (denimo avtomobilske) se selijo v storitveno industrijo (denimo Uber), saj proizvodnja ne bo služila, če si bodo ljudje avtomobile delili,« poudarja Čer.
Miha Mermal iz družbe BTC je predstavil trajnostno mobilnost v BTC in t. i. Misijo zeleno. Vsako leto imajo v tem okviru več kot 100 projektov, morajo pa veliko vlagati v posodobitev prometne infrastrukture. V BTC City Ljubljana imajo več kot 11 milijonov vozil leto oziroma 40.000 vozil na dan. Pripeljali so tudi BicikeLJ, kjer beležijo 2500 izposoj na mesec. Na voljo pa je tudi brezplačni krožni avtobus.
Ob tem ob obstoječih načrtujejo še druge hitre polnilnice za električna vozila. Urejajo tudi več Avant2Go lokacij za »car-sharing«, ker želijo spremeniti miselni set ljudi. »Zeleni promet spodbujamo na vseh ravneh,« je poudaril Mermal. Dodal je, da na različnih lokacijah nabirajo številne podatke, ki pa jih morajo potem znati uporabiti.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki