Največji svetovni proizvajalec platine in paladija Anglo American Platinum (Amplats) in podjetje Platinum Group Metals želita razvijati litijeve baterije, da bi tako odgovorila na vse večje povpraševanje po električnih vozilih (EV). »Platina bi lahko igrala veliko vlogo pri baterijah, vendar bomo morali pri tem izpodriniti druge kovine, da bomo sposobni preživeti,« je dejal Mike Jones, izvršni direktor podjetja Platinum Group Metals, ki skupaj z Amplatsom razvija novo baterijo, poroča spletni portal Energy-reporters.com.
Pri novi bateriji želita zgoraj omenjeni podjetji namesto kobalta in niklja uporabiti platino, saj uporaba EV zmanjšuje potrebo po avtokatalizatorjih za goriva. Podjetji načrtujeta, da bo skupno ustanovljeno podjetje Lion Battery Technologies začelo delati raziskave na tem področju v sodelovanju z Mednarodno univerzo na Floridi (Florida International University). Podjetje bo odgovorno za razvoj in komercializacijo nove baterijske tehnologije. Dobavitelji platine pri tem upoštevajo napovedi Bloomberga, da naj bi prodaja električnih avtomobilov do leta 2040 dosegla 56 milijonov, kar bo predstavljalo približno 57 odstotkov vsega svetovnega avtomobilskega trga, medtem ko EV trenutno predstavljajo samo 2 odstotka vsega svetovnega voznega parka. Avtokatalizatorji za preprečevanje izpušnih plinov uporabljajo platino in paladij. Cene platine so na skoraj desetletni nizki ravni, saj potreba po dizelskih motorjih zaradi škandala 'Volkswagen' leta 2015 pada, še dodajo na portalu Energy-reporters.com.
Po navedbah Amplatsa in podjetja Platinum Group litij-zračne in litij-žveplove baterije presegajo sposobnost večine drugih litij-ionskih baterij, ker je njihova gostota za shranjevanje energije občutno večja. Omenjeni podjetji sta v podjetje Lion Battery Technologies vložili okoli štiri milijone dolarjev, da bi tako podjetje Lion Battery Technologies lahko odkrilo pravi način za uporabo platine za ohlajanje baterij ter za ustvarjanje lažjih baterij v daljšim časom trajanja. Trenutni cilj je imeti komercialni prototip na voljo v treh do petih letih.
»Zaenkrat še ni dokazov, da je takšno baterijo mogoče množično izdelati, prav tako po cenovni ugodnosti in zmogljivosti nobena tehnologija trenutno ne more konkurirati nikelj-kobaltovim baterijam,« je sicer opozoril analitik baterijskih kovin v skupini CRU Group George Heppel, še poroča portal Energy-reporters.com.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki