Avtomobili in kombiji, registrirani v Evropi v letu 2023, so imeli nekoliko nižje povprečne izpuste CO2 kot leto prej, je razkrila Evropska agencija za okolje (EEA). K temu je prispeval predvsem vse večji delež električnih vozil na cestah, kažejo začasni podatki, ki jih je objavila EEA.
Povprečni izpusti CO2 skupno 10,7 milijona novih avtomobilov, registriranih v EU, na Islandiji in Norveškem, so znašali 106,6 grama CO2 na kilometer (g CO2/km), kar je 1,4 % manj kot leta 2022 – kljub 13-odstotnemu medletnemu povečanju števila registracij.
»Skoraj četrtina teh registracij novih avtomobilov se je nanašala na električna vozila – bodisi povsem električna bodisi priključno hibridna,« je v izjavi zapisala EEA. Delež električnih avtomobilov med novo prodanimi vozili je bil največji na Norveškem (90,5 %), Švedskem (60,7 %) in Islandiji (60,4 %).
Tudi povprečni izpusti, povezani z registracijami avtomobilov leta 2023, so bili za 28 % nižji od ravni iz leta 2019, čeprav se je povprečna masa novih avtomobilov v tem obdobju povečala za 9 %.
Čeprav je prometni sektor odgovoren za približno 25 % izpustov toplogrednih plinov v Evropi, ta ni vključen v sistem EU za trgovanje z izpusti (EU ETS).
V delu je torej še en sistem trgovanja z izpusti (EU ETS2), ki bo vključeval ceno ogljika za stavbe in cestni promet ter dodatne sektorje, spremljanje in poročanje o teh izpustih pa naj bi se začelo naslednje leto. V celoti naj bi začel delovati leta 2027, namenjen pa bo proizvajalcem goriv na začetku proizvodne verige in ne uporabnikom avtomobilov.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki