Arhiv novic

Arhiv novic

Prehod na paradigmo »povpraševanja, ki sledi proizvodnji«, bo koristil vsem

»Prehod iz paradigme 'proizvodnje, ki sledi porabi' na paradigmo 'povpraševanja, ki sledi proizvodnji' bo v korist tako odjemalcem kot tudi sistemu. Če lahko odjemalce spodbudimo k temu, da se prilagodijo sistemu, bomo dosegli bolj optimalno izrabo sistema kot celote,« je v okviru Evropskega tedna energetskih podjetij (European Utility Week - EUW) v začetku novembra na Dunaju dejal prvi mož belgijskega podjetja Elia Group Chris Peeters.

Postavljanje odjemalca v središče energetskega trga predstavlja po Peetersovem mnenju pomemben trend v današnjem energetskem svetu. »To je ključna gonilna sila, ki jo akterji na energetskem trgu še vedno precej podcenjujejo. To ni nekaj, na kar lahko čakamo, dokler se ne zgodi, temveč moramo to predvideti,« je izpostavil Peeters.

Ob tem je dodal, da si odjemalci želijo dostopa do široke ponudbe energetskih storitev. S tem hočejo »zagotoviti, da lahko optimalno izkoristijo energetsko tranzicijo. Medtem ko morajo danes za energetsko tranzicijo plačevati, upajo, da lahko v prihodnje računajo na povračilo«.

To pa prinaša tudi nove izzive na področju upravljanja energetskega sistema. »Imamo sistem, ki je precej neučinkovit. Morali bomo bolje izkoristiti infrastrukturo, ki jo vzdržujejo odjemalci preko svojih računov za energijo. Najti moramo rešitve za prezasedenost, krožne pretoke ... Ljudje ne želijo plačevati za infrastrukturo, ki ostaja neizkoriščena,« je izpostavil Peeters.

 

Tri najpomembnejša vprašanja v današnjem energetskem svetu so: kakšna bo prihodnja vloga energetskih podjetij, kako ohraniti robustno energetsko oskrbo in kateri bodo uspešni energetski poslovni modeli prihodnosti, je dejal Roman Tobler, vodja digitalnih informacij in upravljanja IKT pri avstrijski družbi Wiener Netze. »Ne le razmišljati, ampak tudi delovati. Vzeti denar v roke in opraviti raziskave. Združevati moramo ne le tehnologije, temveč tudi ljudi,« je na torkovem dogodku izpostavil Tobler.


Še pomembneje pa je odjemalce spodbujati, da svoje navade prilagajajo dejanskemu dogajanju na energetskem trgu, je dodal Peeters.

»Če lahko odjemalce spodbudimo k temu, da se prilagodijo sistemu, bomo dosegli bolj optimalno izrabo sistema kot celote,« je pripomnil Peeters.

Potrebno je torej vzpostaviti komunikacijsko raven, ki deluje v realnem času – in ki podatke o vnosu in odjemu energije s strani odjemalcev usmerja proti predhodno odobrenim tržnim akterjem in operaterjem sistemov. »Morali bi zagotoviti, da do vsakogar pridejo podatki, ki jih potrebuje,« je ocenil Peeters.

Obenem je potrebno »odjemalce izpostaviti tudi posodobljenemu energetskemu trgu, tako da bodo lahko ovrednotili lastno fleksibilnost in prispevali k upravljanju sistema«.

»To bo omogočilo razvoj vseh vrst inovacij. Kot reguliran sektor smo dolžni poskrbeti za to, da zagotavljamo sistem, kjer je komercialna stran zmožna energijo zagotoviti v obliki storitve za odjemalce,« je pojasnil Peeters.

 

 

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice