Arhiv novic

Arhiv novic

Potrošniški trgi 2016: Potrebna so dodatna prizadevanja v energetskem sektorju

Trg z električno energijo je četrti najslabše ocenjeni trg storitev, ki jih je zajel Pregled stanja potrošniških trgov 2016. V njem so potrošniki Evropske unije za Evropsko komisijo, ki pregled pripravlja, ocenili, kako deluje 42 trgov blaga in storitev. Trg storitev na področju plina se je medtem uvrstil v zgornjo polovico.

Ocene potrošnikov EU kažejo, da trgi blaga in storitev delujejo bolje kot leta 2014, ko je bil izveden zadnji pregled stanja. Pozitiven trend, ugotovljen od leta 2010, se povečuje, pri čemer je največji napredek opazen pri finančnih storitvah, je dejala Komisija.

»Iz letošnjega pregleda stanja lahko vidimo, da so potrošnikom prijazna pravila, tržne reforme in uspešno izvajanje pravil o varstvu potrošnikov povečali zaupanje potrošnikov v trge. Ta spodbudni trend moramo nadaljevati, še zlasti kar zadeva trge, ki še vedno beležijo slabše rezultate, kot so telekomunikacije in energetika. Zato so potrošniki v središču prednostnih projektov Komisije, kot so enotni digitalni trg in energetska unija,« je komentirala Věra Jourová, komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov.

Pregled stanja potrošniških trgov 2016 kaže, da so storitve na področju električne energije zasedle 26. mesto med 29 trgi storitev, ki jih je zajela anketa. Omenjeni trg je med letoma 2013 in 2015 rezultat izboljšal za 3,8 točke. Razmere na njem so se izboljšale po večini obravnavanih kategorij, toda vse kategorije so še vedno pod evropskim povprečjem za 29 ocenjenih trgov storitev. Poleg tega se po kazalniku učinkovitosti trga (MPI) najvišja ocena za ta trg, ki jo je dosegla katera od članic EU (Luksemburg), za kar 34,1 točke razlikuje od najnižje ocene (Bolgarija), učinkovitost trga pa je relativno manjša v vzhodni, predvsem pa južni Evropi.

Trg storitev na področju plina se je medtem uvrstil v zgornjo polovico, in sicer na 14. mesto med trgi storitev. Njegov kazalnik učinkovitosti trga se je od leta 2013 izboljšal za kar 4,5 točke. Najslabše ocene po MPI tega trga so dosegle Španija, Hrvaška in Italija, trg pa se je v južni Evropi v splošnem odrezal slabše od evropskega povprečja.

Bolgarski trg storitev na področju električne energije je kljub največji izboljšavi (+6,9) trg z najslabšo oceno po MPI. Poleg tega je ta trg najdlje od povprečja evropske osemindvajseterice. Med trgi storitev na področju plina je prvo mesto med 28 državami članicami Unije zasedla Slovenija (+8,5).

Ocene potrošnikov pri kategorijah primerljivosti ponudb, zaupanju potrošnikov in izpolnjenih pričakovanj so se od leta 2013 za trge z energijo izboljšale, še vedno pa ostajajo pod povprečjem za trge storitev.

In čeprav je povprečna ocena pri enostavnosti menjave dobavitelja nadpovprečna, tisti potrošniki, ki dobavitelja niso zamenjali, menjavo dojemajo kot zapleteno, nadpovprečni delež potrošnikov pa menjave ni opravilo zaradi ovir, s katerimi so se pri tem srečali.

»To kaže, da nekateri potrošniki ne uživajo vseh koristi, ki jih prinaša konkurenca med dobavitelji. Obenem pa so, kot kaže, na trgu z električno energijo neodgovorjene potrebe po večji izbiri dobaviteljev, četudi potrošniki izbiri ne pripisujejo tolikšnega pomena kot nekaterim drugim vidikom MPI, kot je zaupanje,« so zapisali v Komisiji.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice