Arhiv novic

Arhiv novic

Po mariborskih ulicah šest novih avtobusov; med njimi tudi električni

Od 30. januarja letos v potniškem prometu mestne občine (MO) Maribor testno vozi hibridni avtobus, ki ga poganja električni motor. Testiranje, ki je brezplačno, bo trajalo tri tedne. Ta mesec bodo v mestnem potniškem prometu začeli uporabljati tudi pet novih avtobusov iveco z dizelskim motorjem standarda euro 6, ki jih je kupila Mestna občina Maribor s sredstvi Eko sklada.

»Podjetje Dualis, ki je zastopnik za prodajo avtobusov iveco v Sloveniji, nam je ponudilo testiranje hibridnega avtobusa omenjenega proizvajalca. V času testne uporabe bomo opravili natančno primerjavo hibridnega vozila z ostalimi avtobusi emisijskega razreda euro 6, saj želimo ugotoviti, kakšne so prednosti in slabosti glede tehnologij, stroškov, upravljanja itd,« na naše vprašanje, zakaj so se odločili za uporabo tega avrtobusa, odgovarjajo v javnem podjetju za mestni potniški promet Marprom.

»Gre za 12 metrov dolg hibridni avtobus iveco urbanway, ki ga poganja močan električni motor, dizelski motor pa služi izključno za proizvodnjo električne energije. Ta se shranjuje v akumulatorjih na strehi, od koder gre energija do elektromotorja, ki poganja kolesa tega avtobusa,« pojasnjujejo v družbi Marprom.

O njegovih prednostih in pomanjkljivostih še ne morejo govoriti. »Te bodo znane po koncu testiranja,« pravijo v podjetju.

Koliko sredstev bodo področju čistejše mobilnosti namenili letos in v prihodnjih letih, v Marpromu ne razkrivajo, povedo pa, da bodo še ta mesec v mestnem potniškem prometu začeli uporabljati pet novih avtobusov iveco z dizelskim motorjem standarda euro 6, ki jih je kupila MO Maribor s sredstvi Eko sklada. »Po vključitvi teh avtobusov v naš vozni park bomo iz njega izločili isto število najstarejših vozil,« napovedujejo v Marpromu.

V prihodnosti želijo v skladu s sprejeto Celostno prometno strategijo posodabljati vozni park mestnega potniškega prometa z električnimi avtobusi. »MO Maribor je bila izbrana za partnerico v evropskem projektu ELIPTIC, katerega namen je izmenjava dobrih praks z evropskimi mesti, ki že imajo razvit elektrificiran javni potniški promet. Na podlagi te izmenjave bomo izdelali strokovno študijo, ki bo opredelila kriterije za izbor najbolj optimalnega koncepta nabave električnih avtobusov v naslednjih proračunskih letih,« so še povedali v Marpromu.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice