Evropska komisija je ta teden predstavila zakonodajne predloge, ki bodo od proizvajalcev avtomobilov zahtevali dosledno upoštevanje vseh varnostnih, okoljskih in proizvodnih zahtev EU. Podpredsednik za delovna mesta, rast, naložbe in konkurenčnost Jyrki Katainen je ob tem poudaril, da so razkritja v zvezi s Volkswagnovimi vozili pokazala, da je sistem, ki omogoča dajanje avtomobilov na trg, treba dodatno izboljšati.
»Za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov v tem pomembnem gospodarskem sektorju je treba poostriti pravila in hkrati zagotoviti, da se dejansko upoštevajo. Treba je vzpostaviti enake pogoje in pošteno konkurenco na trgu,« je dejal Katainen.
Komisija tako predlaga korenito preoblikovanje homologacijskega okvira EU. Kot pravijo v Komisiji, so že pred razkritji v zvezi s Volkswagnovimi vozili pregledovali homologacijski okvir EU za motorna vozila. Medtem so ugotovili, da je za preprečitev ponovnih primerov neskladnosti potrebna daljnosežnejša reforma. Predlog uredbe o homologaciji in tržnem nadzoru motornih vozil tako dopolnjuje prizadevanja za uvedbo zanesljivejšega preskušanja dejanskih emisij, ki nastajajo med vožnjo.
»Sprememba zakonodaje bo pomagala okrepiti neodvisnost in kakovost preskušanja, ki je pogoj za dajanje avtomobilov na trg, uveden bo učinkovit sistem za nadzor trga za preverjanje skladnosti avtomobilov, ki so že v prometu, z okrepljenim homologacijskim sistemom pa bo več nadzora na evropski ravni,« pojasnjujejo.
Predlog Komisije ohranja trenutno prepoved odklopnih naprav, ki jo morajo nacionalni organi nadzorovati in uveljavljati, vendar gre še korak dlje. V skladu z osnutkom uredbe bo proizvajalec moral zagotoviti dostop do protokolov programske opreme v avtomobilu. Ta ukrep dopolnjuje sveženj o dejanskih emisijah, ki nastajajo med vožnjo, kar bo zelo otežilo izogibanje zahtevam glede emisij, vključuje pa tudi obveznost proizvajalcev, da razkrijejo svojo strategijo zmanjšanja emisij.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki