Evropska komisija je pred nekaj dnevi predstavila sveženj ukrepov za čisto mobilnost, ki vsebuje nove cilje glede povprečnih emisij CO2 za nove osebne avtomobile in kombinirana vozila v EU. Po besedah Komisije bo predlog pripomogel k hitrejšemu prehodu na vozila z nizkimi emisijami in brez emisij ter EU pomagal okrepiti vodilni položaj v svetu na področju čistih vozil. Prav tako bodo ukrepi prispevali k izpolnjevanju zavez EU iz pariškega sporazuma, da bi se emisije CO2 v Uniji zmanjšale za vsaj 40 % do leta 2030.
Nov sveženj za čisto mobilnost vsebuje več dokumentov. Novi standardi za emisije CO2 bodo proizvajalcem v pomoč pri sprejemanju inovacij in oskrbi trga z vozili z nizkimi emisijami. Po predlogu bodo morale biti leta 2030 povprečne emisije CO2 za nove avtomobile in kombinirana vozila v primerjavi z letom 2021 30 % nižje.
Direktiva o čistih vozilih bo v razpisih za javna naročila spodbujala rešitve za čisto mobilnost ter s tem zagotavljala trdno osnovo za spodbujanje povpraševanja in nadaljnje uvajanje rešitev za čisto mobilnost.
Sveženj sestavljajo tudi akcijski načrt in rešitve za naložbe v vseevropsko vzpostavitev infrastrukture za alternativna goriva.
Komisija je predstavila tudi revizijo direktive o kombiniranem prevozu, ki spodbuja kombinirano uporabo različnih načinov prevoza pri tovornem prometu, na primer na tovornih vozilih in vlakih. Direktiva o avtobusnem prevozu potnikov pa bo spodbudila razvoj avtobusnih povezav na dolge razdalje v celotni Evropi in ponudila alternative za uporabo osebnih vozil.
Sveženj vsebuje tudi pobudo za baterije, ki ima v integrirani industrijski politiki EU strateški pomen in ki naj bi spodbudila razvoj in proizvodnjo vozil in drugih rešitev za mobilnost ter pripadajočih sestavnih delov.
Predlogi za čisto mobilnost bodo predloženi Evropskemu parlamentu in državam članicam v odločanje, Komisija pa vse deležnike poziva, naj si prizadevajo za njihovo hitro sprejetje in začetek izvajanja.
Spomnimo, slovenska vlada je oktobra sprejela strategijo za alternativna goriva, v skladu s katero v Sloveniji po letu 2030 ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel, saj je v strategiji postavljena meja, da mora biti skupni ogljični odtis avta manjši od 50 g CO2/km.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki