Ambicija Nemčije, da bi imela na ulicah na milijone električnih vozil, nosi »ogromen potencial« za izravnavo omrežja, sta po prvem preizkusu na primarnem izravnalnem trgu sporočila nemški prenosni operater Tennet in proizvajalec baterij Sonnen.
»Če izhajamo iz predpostavke, da bo v Nemčiji v prihodnosti na milijone električnih vozil, nosi to velik potencial za vsa omrežja, tako za prenosna kot za distribucijska,« sta povedali družbi.
Tennet in Sonnen nameravata v drugi fazi preizkusa povezati baterije iz 5.000 gospodinjstev in s tem ustvariti virtualno baterijo, ki bo lahko v omrežje v 30 sekundah poslala energijo za uravnoteženje ponudbe in povpraševanja. Pripadajoče baterijske zmogljivosti naj bi skupaj znašale 80 MW, kar predstavlja skoraj polovico vseh primarnih izravnalnih potreb omrežja, ki ga pokriva Tennet.
Iskanje načinov za izkoriščanje energije iz teh baterij – mnoge namreč ostajajo več ur neizkoriščene, čeprav so povsem polne – je glede na nemško željo po umiku od konvencionalnih virov energije ključnega pomena. V skladu z veljavno politiko naj bi aprila zaprli še zadnje nemške jedrske elektrarne, po zakonu pa naj bi do leta 2038 opustili tudi premog, ob čemer si Berlin prizadeva, da bi se to zgodilo še prej. To bo zahtevalo širšo uporabo nestalnih obnovljivih virov energije, kot so vetrne in sončne elektrarne, torej bo del te energije, če ne bo shranjen v baterijah, šel v nič.
Mnoge energetske družbe že delajo na postavitvi velikih baterij v bližini vetrnih elektrarn in drugih proizvodnih lokacij, a želita Tennet in Sonnen z omenjenim preizkusom izkoristiti rastoče omrežje baterij, razporejenih po celi državi.
»Zaradi izginjanja konvencionalnih elektrarn pridobivajo na pomenu pri ohranjanju stabilnosti našega omrežja tudi te majhne stopnje prilagodljivosti,« sta povedali podjetji.
»Kar je pri tem novo in zelo zanimivo, je dejstvo, da je Sonnen to izvedel med normalnim obratovanjem,« je dejal Matthias Stark, vodja študij o obnovljivi energiji pri nemški lobistični skupini za obnovljive vire BEE. »Avtomobili imajo ogromen prožnostni potencial in prav to je tisto, kar trg potrebuje,« je dejal in izpostavil potrebo po prožnih rešitvah za soočanje z negotovostjo vremenskih napovedi v ogljično nevtralnem energetskem sistemu. »Napovedi nikoli niso 100-odstotno natančne.«,
V Nemčiji je glede na uradne podatke trenutno registriranih 48,8 milijona avtomobilov, od tega 1 milijon baterijskih električnih vozil. Berlin računa na to, da bo v Nemčiji do leta 2030 na ulicah 15 milijonov električnih vozil.
Tennet in Sonnen pričakujeta tudi določene izzive. Še vedno morata na primer najti preprost način za ocenitev stanja napolnjenosti vozila, ki jima bo pokazal, koliko energije je na voljo za črpanje. Ob tem omenita tudi pametne merilne sisteme, ki naj bi zagotovili boljše povezovanje med baterijami in polnilnicami. Nemška vlada je januarja že podprla zakonodajo za pospešeno uvedbo pametnih števcev.
Podjetji se morata zdaj odločiti, kako daleč bosta šli s tem projektom, je dejal raziskovalec električne mobilnosti na Univerzi v Utrechtu Nico Brinkel. »To je odvisno od tega, kaj želi Tennet doseči. Če želi zagotoviti minimalno zagotovljeno električno energijo za vse ure dneva, lahko to postane težava. Če pa želi zagotoviti le nekaj energije ponoči ali zgodaj zvečer, je v teh urah precej lažje dobiti dovolj električnih vozil za oskrbo.«
Sonnen in Tennet še nista tako daleč. Ugotovila sta namreč, da cene na primarnem izravnalnem trgu ne moreta potisniti tako nizko, da ne bi bila več privlačna za druge baterijske vire. Obenem priznavata, da bosta morala sčasoma preučiti tudi druge omrežne storitve.
Prehod na te storitve tudi nima ni ustreznih finančnih spodbud, na primer tržnega mehanizma, ki bi nagrajeval polnjenje električnih vozil za namene polnilnih potreb omrežja, sta povedali podjetji.
Kot meni vodja oddelka za upravljanje omrežja pri nemškem mislišču Fraunhofer IEE Sebastian Wende-von Berg, pa bo možnost črpanja energije iz baterij električnih vozil na koncu preveč mamljiva, da bi se ji lahko izognili, tudi če bo za to potrebnih 10 let. »Avtomobili 99 odstotkov časa samo stojijo na mestu,« je dejal in opozoril, da lastnikom avtomobilov ni treba skrbeti, da se bodo njihovi akumulatorji čez noč deloma izpraznili. »Saj tudi sicer nimamo pred vrati vedno avtomobila s polnim rezervoarjem goriva.«
Povezave
Dokumenti
Povezani članki