Arhiv novic

Arhiv novic

Največkrat na kolo v Osrednji Sloveniji

Raziskava o potovalnih navadah Slovencev 2016, ki jo je naročilo ministrstvo za infrastrukturo (MzI), je pokazala, da v vseh dvanajstih statističnih regijah daleč največ prebivalcev uporablja avto, vendar so razlike med regijami opazne. Z avtom se tako na primer opravi 73 % poti v Osrednji Sloveniji, 75 % v Zasavski in Obalno-kraški regiji, 87 % v Jugovzhodni Sloveniji ter 84 % v Koroški in Pomurski regiji.

Raziskavo je MzI naročilo z namenom nadgradnje in posodobitve nacionalnega prometnega modela za potniški promet na območju celotne Slovenije. Projekt je bil končan julija letos, izsledki pa so podrobneje predstavljeni v dveh dokumentih (TUKAJ in TUKAJ). Kot pravijo na MzI, je bila posodobitev nujno potrebna zaradi starosti podatkov, saj je bila zadnja anketa izvedena leta 2003, pokrivala pa je samo območje širše ljubljanske regije.

Na ravni države na delovni dan potuje 89,3 % državljanov, ugotavljajo raziskovalci in dodajajo, da je najbolj verjetno, da bo potoval prebivalec Osrednje Slovenije (s 92,5 %), najmanj pa prebivalec Goriške (s 85 %).

Raziskava je pokazala, da v vseh dvanajstih statističnih regijah daleč največ prebivalcev uporablja avto, vendar so razlike med regijami opazne, pravijo na MzI. Z avtom se opravi 73 % poti v Osrednji Sloveniji, 75 % v Zasavski in Obalno-kraški regiji, 84 % v Koroški in Pomurski regiji ter 87 % v Jugovzhodni Sloveniji.

Delež gospodinjstev brez avtomobila je v vseh regijah zelo nizek. Tako na primer ni bilo v Pomurju pravi nobeno anketirano gospodinjstvo brez avtomobila. Največ gospodinjstev brez avtomobila je v Osrednji Sloveniji, in sicer 5,8 %, ugotavlja raziskava. Podatki tudi kažejo, da ima največ gospodinjstev dva avtomobila, in sicer od okrog 40 % do 50 %. Za približno 5 % je manjši delež gospodinjstev z enim avtomobilom. Gospodinjstev s tremi avtomobili je precej manj, v povprečju okrog 10 %, gospodinjstev s štirimi ali več avtomobili pa je okrog 5 %, pravijo raziskovalci.

Največ kolesarijo v Osrednji Sloveniji (5 % vseh poti), medtem ko kolesarjenja v Koroški, Zasavski in Primorsko-notranjski regiji praktično ni. »Po lastništvu koles izstopa Pomurje. Delež gospodinjstev brez kolesa je tam najmanjši s 3,4 %. Povsod drugje je ta delež večji od 10 %, najvišji pa v Zasavju z 22,4 %. Prav tako je v Pomurju največ gospodinjstev s pet ali več kolesi, takšnih je 16 %. Gorenjska ne zaostaja veliko s 15,3 %, na zadnjem mestu pa je spet Zasavje z 1,9 %,« kaže raziskava.

Pešačijo največ v Zasavju (18 %), najmanj pa v Primorsko-notranjski regiji (6 %). V Zasavju se tudi največ vozijo z vlakom (4 %), uporaba vlaka pa je v Pomurski in Koroški regiji zanemarljiva. Z avtobusom se največ vozijo v Primorsko-notranjski regiji (8 %), najmanj pa v Pomurski regiji (1 %).

»Raziskava prometnih navad nam pomaga razumeti naše potrebe po potovanjih in tako predstavlja enega ključnih vhodnih podatkov pri razvoju prometa in prometne infrastrukture,« pravijo na MzI. Dodajajo, da predstavljajo njeni izsledki enega pomembnejših virov nacionalnega prometnega modela, v katerem so v neposredni soodvisnosti poselitvene, socioekonomske in prometne razmere. Vanj je vključen cestni in železniški promet, vsa letališča in pristanišča, parkirišča večjih mest ter večji distribucijski in logistični centri.

 

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice