Na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Mariboru so patentirali sistem za visokotemperaturno ogrevanje, s katerim so porabo goriva - zemeljskega plina - zmanjšali na polovico in s tem tudi emisije ogljikovega dioksida. »Gre za prvo tovrstno napravo na svetu,« je ob tem pojasnil Darko Goričanec, redni profesor in vodja Laboratorija za termoenergetiko na mariborski fakulteti, ki je sistem tudi razvil.
»Naprava se lahko uporablja za nizko- ali visokotemperaturno ogrevanje zgradb ali v industrijskih proizvodnih procesih, lahko pa se jo prilagodi tudi sistemom daljinskega ogrevanja,« je pojasnil Goričanec.
Demonstracijski postroj, ki ga je postavilo podjetje Geotech iz Brežic, in sicer v ptujskem podjetju VGP Drava, sestavljajo mala naprava za kogeneracijo (SPTE) z vgrajenim prenosnikom toplote za kondenzacijo vlage, prisotne v dimnih plinih (kondenzator), dva akumulatorja toplote in nizkotemperaturni toplotni črpalki.
Nizkotemperaturni obnovljivi vir toplote toplotnih črpalk je toplota podtalnice ali toplota zemlje (geosonda); SPTE pa lahko uporablja za svoje delovanje zemeljski plin, kurilno olje, bioplin, biomaso itd., pojasnjuje Goričanec.
Proizvodnja in akumulacija toplote poteka tako, da se hladna voda iz akumulatorja toplote dovaja najprej v kondenzator, kjer se s kondenzacijo vodnih par (prisotnih v dimnih plinih) SPTE nekoliko dogreje.
Iz kondenzatorja se ogrevalna voda nato dovaja v nizkotemperaturno toplotno črpalko, kjer se z izkoriščanjem nizkotemperaturnih obnovljivih virov toplote dodatno segreje na temperaturo okoli 55 ⁰C. Iz toplotne črpalke se ogrevalna voda dovede 8,5 kW SPTE, kjer se dogreje na zahtevano temperaturo visokotemperaturnega ogrevalnega sistema, t.j. 65 ⁰C. Nato se vrne v akumulator toplote.
Uporabnik jemlje toploto iz akumulatorja toplote glede na svoje trenutne potrebe, pojasnjuje Goričanec.
Za segrevanje vode ogrevalnega sistema na temperaturo 65 ⁰C se po sogovornikovih navedbah porabi 30,1 kW zemeljskega plina in proizvede 57 kW toplote.
Izkoristek primarnega goriva, ki se uporablja za pogon mini SPTE, je v prikazanem primeru 189-odstoten glede na spodnjo kurilno vrednost goriva in je odvisen od potrebne temperature ogrevalnega sistema, dodaja Goričanec.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki