Potrebujemo vozila z učinkovito porabo goriva, vlaganje v sistem javnega prevoza in recikliranje že uporabljenih delov, je pokazala raziskava ThinkGoodMobility, ki jo je med bodočimi znanstveniki, inženirji in industrijskimi oblikovalci izvedlo podjetje Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE) v sodelovanju z inštitutom ThinkYoung, neprofitno mednarodno organizacijo za mlade.
Podjetje Goodyear Dunlop Tires Europe je skupaj z omenjenim inštitutom med 2.500 evropskimi študenti, od tega 224 slovenskimi, preverjalo, kaj mladi menijo o razvoju prometa in mobilnosti. Slovenski študentje naravoslovja, strojništva, prometa, logistike, računalništva in informatike, matematike, ekonomije ter industrijskega oblikovanja si, podobno kot njihovi vrstniki v Evropi, želijo ekološko prijazno prihodnost in se študentje zavedajo, da lahko ekološko prijazno prihodnost dosežejo tudi s trajnostnim razvojem na področju avtomobilske industrije in transportnega sistema.
Raziskava je pokazala, da je dobra večina oziroma 62,1 odstotka slovenskih predstavnikov milenijske generacije prepričana, da bi morala biti v središču trajnostnih prizadevanj avtomobilske industrije in transportnega sistema v letu 2025 vozila z učinkovito porabo goriva. Na drugem mestu se je znašlo vlaganje v sistem javnega prevoza (40,6 odstotka), na tretjem pa reciklaža že uporabljenih delov (37,9 odstotka). Milenijska generacija pri nas tako pričakuje splošne izboljšave transportnega sistema, vendar ne na račun omejevanja svobode izbire prevoznih sredstev in gibanja. Kar 91,5 odstotka mladih namreč verjame, da bodo imeli v naslednjih desetih letih v lasti svoj avtomobil, medtem ko je povprečje med vsemi evropskimi študenti obstalo na 85 odstotkih, pravijo v GDTE.
Za razliko od svojih evropskih kolegov dajejo slovenski študentje in študentke veliko večji pomen vlaganju v sistem javnega prevoza. Evropski študentje namreč v središču trajnostnih prizadevanj prav tako vidijo omenjena tri področja, vendar v drugačnem vrstnem redu; kot najpomembnejša prav tako vidijo vozila z učinkovito porabo goriva (49 odstotkov), temu sledita reciklaža že uporabljenih delov (29 odstotkov) in vlaganje v sistem javnega prevoza (27 odstotkov), pojasnijo v GDTE.
Dodajo, da so izrazili celo željo po uveljavitvi določenih predpisov, ki bi poskrbeli za do okolja bolj prijazno prihodnost v letu 2025. Kot ključne vidijo spodbujanje učinkovite rabe goriva (55,6 odstotka), spodbujanje uporabe javnega prevoza (53,4 odstotka) in evropske predpise o še dovoljenih emisijah ogljikovega dioksida (52,5 odstotka).
Slovenski mladi o mobilnosti v prihodnosti:
- 62,1 odstotka jih meni, da bi morala biti v središču trajnostnih prizadevanj avtomobilske industrije do leta 2025 vozila z učinkovitejšo porabo goriva.
- 40,6 odstotka jih je prepričanih, da so potrebna vlaganja v sistem javnega prevoza.
- 37,9 odstotka jih meni, da bi morala avtomobilska industrija za trajnejšo prihodnost reciklirati že uporabljene dele.
- 37,1 odstotka jih ocenjuje, da bi bila za trajnejši razvoj potrebna uporaba emisijskih filtrov.
- 52,5 odstotka vidi kot najpomembnejšo zakonsko regulacijo na tem področju evropske predpise o še dovoljenih emisijah CO2.
- 55,6 odstotka jih je prepričana, da potrebujemo spodbude za uporabo vozil z učinkovito rabo goriva.
- 53,4 odstotka jih meni, da potrebujemo spodbude za uporabo javnega prevoza.
- 33,6 odstotka vprašanih bi uvedlo standarde za gorivo.
- 18,8 odstotka bi uvedlo spodbude za zmanjšanje prometnega hrupa.
- 91,5 odstotka mladih verjame, da bodo imeli v naslednjih desetih letih v lasti svoj avtomobil.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki