V okviru priprave Celostne prometne strategije (CPS) mestne občine Ljubljana (MOL) sta se uspešno končali druga spletna javna razprava in delavnica z izbranimi deležniki, v teku pa je že tretja spletna javna razprava. Dobili so več kot tisoč pobud, večina pa se jih nanaša na kolesarjenje.
Trenutni rezultati ankete o prometu, ki jo lahko Ljubljančani izpolnijo še do sredine marca, kažejo, da se kar 82 odstotkov anketirancev strinja s spodbujanjem trajnostno naravnanih oblik mobilnosti, kot so hoja, kolesarjenje in javni promet, hkrati pa menijo, da je prav, da se omejuje osebni motorni promet, so povedali predstavniki mestne občine Ljubljana (MOL). »Med predlaganimi ukrepi, ki bi jih lahko izvedli v MOL, je bil največje podpore deležen ukrep »Prenova kolesarskih stez na Tržaški in Celovški ter izgradnja manjkajočih stez na Dunajski, Masarykovi, Dolenjski, Karlovški cesti in na Cesti ob dolenjski železnici, katerega izvedbe podpira kar 98 odstotkov anketirancev.
»S pomočjo odziva in predlogov javnosti smo oblikovali Vizijo razvoja prometa v Ljubljani, vzporedno pa smo skupaj s strokovno javnostjo, predstavniki različnih vladnih, mestnih, nevladnih in raziskovalnih ustanov oziroma organizacij sestavili seznam več kot petdeset možnih ciljev razvoja prometa v Ljubljani. Te cilje smo vsebinsko združili s podatki in mnenji, pridobljenimi iz javnih razprav, anket in intervjujev, ter jih strnili v štiri svežnje ciljev, izmed katerih se prvi sklop nanaša na hojo, drugi na kolesarjenje, tretji na javni promet in četrti na motorni promet,« so pojasnili odgovorni.
Do poletja naj bi v Ljubljani postavili 12 novih postaj za sistem BicikeLJ, prihodnje leto pa še sedem. Skupaj bo torej imela Ljubljana prihodnje leto 57 postaj, na katerih si bodo lahko uporabniki sposodili 570 koles.
Kot poudarjajo na MOL, je vključevanje občanov pri oblikovanju Celostne prometne strategije izredno pomembno. Prek javne spletne razprave so tako prejeli več kot tisoč pobud. Največ se jih nanaša na kolesarjenje (389), veliko tudi na hojo (226) in motorni promet (236), nekaj manj pa na javni potniški promet (179) in mirujoči promet (85), so povedali na MOL.
Še do konca februarja je na portalu CPS odprta tretja javna razprava, ki je namenjena preverjanju, s katerimi zastavljenimi cilji se Ljubljančani bolj strinjajo in s katerimi manj, pa tudi, ali menijo, da kateri od pomembnejših ciljev ni zajeto. »Iz tako izbranih ciljev bomo razvili ukrepe in jih obravnavali na javnih razpravah v marcu. Predvidenih je pet javnih razprav, ki se bodo nanašale na vseh 17 četrtnih skupnosti, izvajale pa se bodo na območju Bežigrada, Centra, Most, Šiške in Viča,« napovedujejo na MOL.
Ključne dosedanje rezultate, ugotovitve in aktivnosti v postopku priprave CPS širši javnosti predstavljamo tudi v obliki razstave, ki je na ogled. do 28. februarja 2017 v Desnem atriju Mestne hiše.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki