Do konca tega desetletja bo delež električnih vozil v globalni prodaji novih vozil narasel na tretjino, je pokazala nova analiza družbe Deloitte. Po tej projekciji bi bilo ob koncu tega obdobja na svetovni ravni skupaj prodanih že 31,1 milijona električnih vozil na leto, kar je 10 milijonov več, kot je predvidela prejšnja napoved omenjene družbe.
Pri Deloittu napovedujejo, da bo letos kljub pandemiji koronavirusa v svetovnem merilu prodanih 2,5 milijona električnih vozil.
»Po naših ocenah, ki predpostavljajo 29-odstotno skupno letno stopnjo rasti, naj bi prodaja leta 2025 presegla 11,2 milijona in do leta 2030 dosegla 31,1 milijona. Pri tem mejniku bodo glede na izsledke analize 81 odstotkov vseh novih električnih vozil predstavljala povsem električna vozila, ki bodo tako daleč pred priključnimi hibridi,« so zapisali v Deloittu.
Po njihovih ugotovitvah je eden ključnih dejavnikov, ki bodo poganjali rast prodaje električnih vozil v naslednjih desetih letih, spreminjanje mnenja potrošnikov, saj številne ovire, ki so sicer odvračale od nakupa, postopno izginjajo.
»Višja cena, po kateri so se prodajala številna električna vozila, je v zgodnji fazi odvračala uporabnike, a ker so se stroški električnega vozila približali stroškom primerljivih bencinskih in dizelskih modelov, se bazen potencialnih kupcev lahko poveča. Večji nabor novih električnih modelov ter rastoči trg rabljenih električnih vozil pomenita, da električna vozila za številne postajajo bolj realna možnost,« je povedal Jamie Hamilton, vodja oddelka za električna vozila pri Deloittu.
A »ko bo čedalje več voznikov razmišljalo o praktičnih vidikih prehoda na električno vozilo, bo nanje pomembno vplivalo tudi to, kako bomo premagovali pomisleke potrošnikov o dometu z enim polnjenjem ter njihov občutek pomanjkanja polnilne infrastrukture,« je poudaril Hamilton.
Rast prodaje bosta sicer po ugotovitvah avtorjev analize spodbujala še ugodno regulativno okolje, naj gre za finančne spodbude ali cilje o zmanjšanju izpustov, ter razvoj novih električnih modelov na vseh segmentih trga, od zelo ugodnih do luksuznih.
»In ker vozni parki podjetij še vedno predstavljajo večino vse prodaje novih vozil, bo globalni prehod na električno mobilnost pospešil tudi premik k električnim vozilom na poslovni ravni,« so zapisali v družbi.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki