Izpusti iz novih avtomobilov naj bi se do leta 2030 zmanjšali za 40 odstotkov, proizvajalci pa bodo morali zagotoviti tudi, da bo do takrat 35 odstotkov novih avtomobilov električnih ali hibridov, so v začetku oktobra potrdili evropski poslanci na plenarnem zasedanju Evropskega parlamenta.
V osnutku zakona so poslanci predlagali določitev višje dovoljene meje CO2 izpustov iz novih avtomobilov do leta 2030, kar je višje od 30 odstotkov, ki jih je predlaga Evropska komisija. Vmesni cilj tako glede zmanjšanja izpustov kot deleža električnih ali hibridnih vozil je 20 odstotkov do leta 2025. Proizvajalci, katerih povprečne vrednosti emisij CO2 iz novih avtomobilov bodo višje, bodo prisiljeni plačati globo v proračun EU.
Proizvajalci bodo tudi morali zagotoviti, da bo njihov delež prodanih električnih ali hibridnih novih vozil do leta 2030 35-odstoten, do leta 2025 pa 20-odstoten. Poslanci so Evropsko komisijo pozvali, naj v dveh letih pripravi načrte za merjenje izpustov ogljikovega dioksida v resničnem okolju, tako kot so to nedavno uvedli za merjenje dušikovih oksidov. Takšne zanesljivejše meritve naj bi uvedli leta 2023, je zapisano v sporočilu za javnost.
Poslanci so tudi priznali, da mora biti prehod k mobilnosti brez emisij opravljen na družbeno sprejemljiv in pravičen način, saj lahko te spremembe v celotni avtomobilski industriji povzročijo negativne socialne učinke. EU mora zato spodbujati razvoj spretnosti in prerazporeditev delavcev v avtomobilskem sektorju, zlasti v regijah in skupnostih, ki jih bo tranzicija najbolj prizadela. Poslanci zato tudi pozivajo, da mora EU bolje podpreti evropske proizvajalce električnih baterij.
Do konca leta 2019 bo Evropska komisija morala tudi sprejeti zakonodajo, ki bo potrošnikom zagotovila natančne primerljive podatke o porabi goriva in izpustih CO2 novih avtomobilov. Od leta 2025 bodo proizvajalci avtomobilov morali poročati o izpustih CO2 novih avtomobilov v njihovem življenjskem ciklu delovanja z uporabo skupne metodologije.
Cilje je podprlo 389 poslancev, 239 jih je bilo proti, 41 pa se jih je vzdržalo. Ministri EU bodo skupno stališče sprejeli v naslednjih dneh, takoj zatem pa se bodo začela pogajanja s poslanci o prvi različici sporazuma.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki