Evropska poraba električne energije za električna vozila bi se lahko do leta 2030 povečala do sedemkratnika sedanje količine, je v svoji nedavni globalni napovedi za področje električnih vozil (Global EV Outlook 2023) zapisala Mednarodna agencija za energijo (IEA).
Poraba za električna vozila bi lahko v prihodnjih sedmih letih narasla do 264 TWh, kar je enako letni porabi elektrike v Španiji, kažejo izračuni na podlagi podatkov o regionalnem povpraševanju po električni energiji, ki jih je IEA objavila v svoji letni energetski napovedi World Energy Outlook 2022.
»Število električnih vozil postaja v elektroenergetskih sistemih pomemben dejavnik,« so poudarili v IEA in dodali, da bo povečano povpraševanje vplivalo na »konični odjem ter prenosno in distribucijsko zmogljivost«. »Skrbno načrtovanje elektroenergetske infrastrukture, uravnavanje koničnih obremenitev ter pametno polnjenje bodo nujni ukrepi,« so dodali.
Povečanje, ki ga napovedujejo projekcije, je posledica tržnih trendov in političnih prizadevanj, med drugim mehanizma za spodbujanje brezemisijskih in nizkoemisijskih vozil, ki ga je sprejel Evropski svet in bo v veljavi med letoma 2025 in 2029. Svet je marca potrdil nova cilja, ki predvidevata 55-odstotno zmanjšanje izpustov CO2 pri novih avtomobilih in kombiniranih vozilih med letoma 2030 in 2034 ter 100-odstotno zmanjšanje po letu 2035.
V IEA pričakujejo, da se bo prodaja električnih avtomobilov v Evropi letos povečala za več kot 25 odstotkov. Lani jih je bilo prodanih 2,7 milijona. Kljub temu pa bo uvajanje e-mobilnosti v Evropi v letošnjem letu po napovedih IEA počasnejše kot v Združenih državah in na Kitajskem, saj bodo strožji cilji glede izpustov CO2 učinkovali šele leta 2025. Evropa je bila sicer lani za Kitajsko drugi največji trg električnih vozil. V tej regiji se je prodalo 25 odstotkov vseh električnih avtomobilov, po njenih cestah pa je vozilo 30 odstotkov celotnega svetovnega fonda tovrstnih vozil.
IEA v poročilu izpostavlja, da so pri oblikovanju politik na področju električnih vozil čedalje bolj v ospredju dobavne verige, pri čemer je bila Evropa lani še vedno največja trgovinska partnerica Kitajske tako pri električnih avtomobilih kot pri baterijah zanje.
Akt o neto ničelni industriji, ki ga je Evropska komisija predlagala marca letos, predvideva, da bi skoraj 90 odstotkov letnega povpraševanja po baterijah v regiji pokrili evropski proizvajalci, pri čemer bi skupno zmogljivost proizvodnje baterij do leta 2030 povečali na vsaj 550 GWh.
Vsa električna vozila na svetu so lani porabila 110 TWh električne energije, četrtino od tega električni avtomobili na Kitajskem. Do leta 2030 naj bi številka narasla na 950 do 1.150 TWh, kar je še vedno manj kot 4 odstotke končne porabe električne energije.
Projekcije IEA kažejo, da bodo električna vozila po svetu do leta 2030 nadomestila 5 milijonov sodov nafte na dan, kar pomeni približno 700 milijonov ton izpustov CO2 manj.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki