»Vladna usmeritev za pospeševanje uvajanja avtomobilov, ki manj obremenjujejo okolje in podnebje, je korak v pravo smer,« je na spletni strani nevladne okoljske organizacije Greenpeace Slovenija zapisal njen vodja dr. Dejan Savić. »S tem se Slovenija pridružuje državam, ki ukrepajo na tem področju.«
Opozoril pa je, da so avtomobili »zelo neučinkovit način posameznikove mobilnosti. Posameznik za vsako pot s z avtomobilom s sabo prevaža eno tono železja in za vso to težo je potrebno veliko energije. Elektrifikacija avtomobilov ne sme postati le dodaten izgovor za ne ukrepanje na področju javnega prometa, ki lahko postane resnično učinkovit način za kakovostno mobilnost prebivalstva. Trajnostno politika mobilnosti mora iti z roko v roki z zmanjšanjem števila osebnih vozil in poti, ki jih naredimo v lastnem vozilu, tako da zagotovimo kakovosten, hiter in cenovno dostopen javni promet,« je prepričan Savić.
Ker pa se zaveda, da bodo osebno avtomobili z nami še nekaj časa, poudarja pomen njihovega razogljičenja. »Ključno vprašanje načrtovanega prehoda na električna vozila in druga nizkooljična vozila (npr. na vodikov pogon) je, kako bomo pridobivali elektriko. Električni avtomobili so bolj učinkoviti od klasičnih avtomobilov, zato že zaradi tega manj onesnažujejo. A če bomo še naprej tretjino elektrike v Sloveniji pridobivali s kurjenjem najbolj umazanega goriva na svetu – lignita – nismo veliko naredili za okolje in podnebje,« opozarja Savić.
Poudarja, da so električni avtomobili ekološki le takrat, ko se napajajo na obnovljive vire. »Če bi želeli pokrivati porabo elektrike novih električnih avtomobilov z obnovljivimi viri, bi na vsak nov električni avto morali postaviti od pet do osem sončnih panelov (1500 – 2000 W),« ugotavlja Savić in doda, da je to izvedljivo brez večjih težav, a da se ne bo zgodilo samo od sebe.
»Država mora zato postaviti infrastrukturo za elektrifikacijo prometa z obnovljivimi viri. Hkrati mora elektrificirati tudi javni promet in tovorni promet. Velik problem je tudi slaba infrastruktura javnega prometa, zato potrebujemo ukrepe, ki bodo več sto tisoč ljudi spodbudili, da namesto osebnega avtomobila uporabljajo javni potniški promet, v urbanih središčih pa tudi kolo,« še dodaja Savić.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki