Evropski parlament in Svet EU sta nedavno dosegla začasni sporazum o predlogu Evropske komisije za reformo direktive o čistih vozilih. To je del paketa o čisti mobilnosti, katerega cilj je pomagati pospešiti prehod na vozila z nizkimi emisijami in brez emisijam, je sporočila Evropska komisija, ki je pozdravila sporazum.
»EU spodbuja trg za vozila brez emisij in z nizkimi emisijami, tako da spodbuja njihovo uporabo pri javnih naročilih. Romunsko predsedstvo je 11. februarja sklenilo začasni sporazum z Evropskim parlamentom o reformi, ki bo povečala tržno gotovost in pomagala zmanjšati skupne emisije v prometu. Nova pravila bodo tudi okrepila konkurenčnost evropske industrije na rastočih svetovnih trgih za te nove tehnologije. Sporazum bo zdaj predložen v potrditev državam članicam v Svetu EU,« je v torek sporočil Svet EU.
Reforma določa minimalne cilje pri javnih naročilih za države članice za čista lahka tovorna vozila, tovornjake in avtobuse za leti 2025 in 2030. Cilji so izraženi kot najmanjši odstotek čistih vozil v skupnem številu vozil v cestnem prometu, ki jih zajema vsota vseh javnih naročil in pogodb o izvajanju javne službe.
Po pisanju EurActiva bo morala biti vsaj četrtina novih avtobusov, ki jih bodo kupili javni organi v mestih po vsej Evropi, do leta 2025 »čista« in vsaj tretjina do leta 2030.
Besedilo vključuje tudi novo definicijo »čistega vozila«. Definicija čistega lahkega tovornega vozila temelji na standardih za emisije CO2. Definicija čistih težkih tovornih vozil temelji na uporabi alternativnih goriv.
Področje uporabe pravil je razširjeno glede na prakso javnih naročil. Nova pravila bodo veljala tudi za širši nabor storitev, vključno s storitvami javnega cestnega prevoza, potniškimi storitvami za posebne namene, storitvami zbiranja odpadkov ter poštnimi storitvami in storitvami dostave paketov.
»Uresničujemo svoje zaveze. S spodbujanjem čistih vozil v javnih naročilih dajemo močno spodbudo za uvedbo rešitev s področja čiste mobilnosti, ki bodo prispevale k čistejšemu zraku za državljane,« je dejala evropska komisarka za promet Violeta Bulc.
Preden bo začel veljati, bosta morala začasni sporazum uradno potrditi Evropski parlament in Svet EU. Po začetku veljavnosti direktive bodo imele države članice 24 mesecev, da sprejmejo nacionalne določbe. Komisiji bodo morale poročati o izvajanju pravil vsaka tri leta, prvo poročilo pa bodo države morale oddati do 18. aprila 2026.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki