»Lepota energetskega sistema novega časa je, da je povezava med dobavitelji in odjemalci zelo tekoča, povezane rešitve pa učinkoviteje odgovarjajo potrebam trga, je v uvodnem delu konference TBB (The Business Booster by InnoEnergy) v Barceloni povedal prvi mož največjega evropskega energetskega pospeševalnika InnoEnnergy Diego Pavia. Poslovni angel Peter Carlsson pa pravi: »Evropa bo do leta 2020 potrebovala tri giga tovarne baterij za električna vozila, ki že vodijo energetsko tranzicijo.«
Peter Carlsson, danes poslovni angel, do lani pa eden od sodelavcev Elona Muska, je z udeleženci nadalje delil izkušnje iz obdobja 2011–2015, ko je delal pri Tesli, kjer danes tedenska proizvodnja znaša 2500 vozil, cilj pa je doseči 10.000 vozil tedensko, kar pomeni, da se časi za energetski sektor zares občutno spreminjajo. Tudi ideja o 'giga tovarni', ki naj bi do leta 2020 proizvedla baterij za kar pol milijona Teslovih vozil, obenem pa naj bi jo v celoti napajala sončna energija, se je rodila zaradi izrazite usmeritve v elektromobilnost, je prikazal.
»Tudi v Evropi bo do leta 2020 najmanj deset odstotkov osebnih vozil električnih, zato bo tudi stara celina potrebovala približno tri takšne giga tovarne baterij, s katerimi bo podprla energetsko tranzicijo, ki je že v teku,« je poudaril Peter Carlsson. Da bodo evropske države, ki so se že odločile za prehod s fosilnih goriv na električno energijo v prometu, pri tem uspešne, pa bodo potrebovale tudi ustrezno prilagoditev celotnega elektroenergetskega sistema vključujoč tudi gospodinjstva, ki ponekod generirajo tudi do 75-odstotni odjem električne energije, je dejal.
»Bližnja prihodnost bo tako ponudila predvsem priložnosti za razvoj baterij in pa razvoj manjših električnih vozil, a z večjim dometom,« pričakuje Carlsson, ki pa dodaja, da če bo Evropa želela proizvajati zares 'zelene baterije', bi morali giga tovarne postaviti na Švedskem, Norveškem ali pa na Islandiji, kjer imajo po njegovem za to tudi največje danosti. Nujno pa je, tako Carlsson, da se v verigi, ki je potrebna za energetsko tranzicijo, povežejo tako energetska kot avtomobilska podjetja, skupaj pa morajo ne le zagotoviti ustrezno infrastrukturo, ampak tudi pritegniti čim širšo javnost, ki bo na vsak način aktivno vključena v novo energetsko podobo.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki