Poraba biodizla v Evropski uniji se je po tem, ko je leta 2013 upadla in ko se je zdelo, da se leta 2014 ponovno povečuje, leta 2015 spet zmanjšala za 1,7 odstotka, kažejo podatki barometra biogoriv, ki ga je pripravil EurObserv'ER. Po besedah tega konzorcija zdaj evropski trg biogoriv ureja direktiva, ki jo poznamo po kratici ILUC (posredna sprememba rabe zemljišč) in se v svoji formulaciji osredotoča na okoljske vplive razvoja prve generacije biogoriv.
Po podatkih EurObserv'ER-ja prve ocene kažejo, da so leta 2015 potrebe po biogorivih v prometu v Evropski uniji dosegle 14 milijonov ton naftnega ekvivalenta (Mtoe) (1,7 odstotka manj kot leto pred tem), leta 2012 pa so obsegale že 14,4 Mtoe.
»Ta upad (namesto v volumnu izražen v energijski vsebnosti) je v osnovi mogoče pripisati 2,4-odstotnemu krčenju rabe biodizla, medtem ko se je raba bioetanola povečala za 0,8 odstotka. Priljubljenost dizelskih motorjev v Evropi je glavni razlog, zakaj biodizel uživa status glavnega biogoriva v prometu,« so pojasnili pri EurObserv'ER-ju.
Deleži biogoriv leta 2015 so bili:
- biodizel: 79,4 % (80 % leta 2014), tj. 11.154 toe;
- bioetanol: 19,5 % (19 % leta 2014), tj. 2.743 ktoe;
- bioplin: 1,1 % (1 % leta 2014), tj. 150 ktoe.
Med državami članicami EU je bila leta 2015 na prvem mestu Francija, kjer je poraba biogoriv dosegla 2.996.284 toe (1,4 % več kot leta 2014), sledila ji je Nemčija z 2.578.964 toe (6,3 % manj kot leta 2014). Na tretjem mestu je bila Italija z 1.153.101 toe (8,4 % več kot leta 2014).
Romunija je bila na 16. mestu, njena poraba je leta 2015 znašala 167.407 toe (toliko kot leta 2014), Bolgarija je bila na 20. mestu s 108.508 toe (enako kot leta 2014), Slovenija na 23. mestu z 42.037 toe (enako kot leta 2014) in Hrvaška takoj za njo, na 24. mestu, z 29.354 toe (enako kot leta 2014).
Povezave
Dokumenti
Povezani članki