Arhiv novic

Arhiv novic

Emisije NOx v primeru tovornjakov na plin za 40-60 % nižje kot v primeru tovornjakov na dizel

Evropsko združenje NGVA Europe, ki spodbuja uporabo zemeljskega in obnovljivega plina v transportu, je opozorilo na nepravilne ugotovitve, ki jih je organizacija Transport & Environment (T&E) nedavno navedla glede tovornjakov na plin in njihovega onesnaževanja zraka. Tako je med drugim omenilo eksperimentalno kampanjo (www.projetequilibre.fr), ki je z obsežnimi meritvami na cesti v obdobju dveh let pokazala, da imajo tovornjaki na zemeljski plin za med 40 in 60 odstotkov nižje emisije dušikovega oksida (NOx) kot enakovredni dizelski modeli.

»Glede na rezultate cestnih testov, ki jih je naročila nizozemska vlada, tovornjaki, ki vozijo na utekočinjeni zemeljski plin (UZP), onesnažujejo zrak do petkrat bolj kot dizelski tovornjaki. Ti rezultati so v nasprotju s trditvami proizvajalcev tovornjakov, da imajo tovornjaki na plin za več kot 30 odstotkov nižje emisije dušikovega oksida,« so septembra sporočili iz društva Focus, ki je član organizacije T&E.

Društvo je zapisalo tudi, da so trije preizkušeni tovornjaki na UZP pri kombinirani vožnji po urbanih, regionalnih in avtocestnih poteh izpuščali 2- do 5‑krat več strupenih emisij kot dizelski tovornjak z najnižjim rezultatom na testu.

»Zaključki T&E temeljijo na vrsti kampanj za merjenje emisij, ki jih vodi TNO (nizozemska organizacija za uporabne znanstvene raziskave). A kljub temu, da so poročila TNO znanstveno dobro podprta, NGVA Europe ugotavlja, da so ugotovitve, ki jih je pripravila organizacija T&E, neskladne s poročanimi meritvami,« poudarjajo v NGVA Europe.

Glede emisij NOx tako z NGVA Europe pravijo, da organizacija T&E v svojo analizo ni vključila vmesnega poročila organizacije TNO (R11448) za leto 2018.

»Manjkajoče poročilo, ki zajema popolnoma enaka vozila, kaže na več kot šestkratno znižanje emisij NOx v primerjavi z dizelskimi vozili. Vzporedna eksperimentalna kampanja (www.projetequilibre.fr) je z obsežnimi dvoletnimi meritvami na cesti pokazala, da tovornjaki na zemeljski plin oddajajo med 40 in 60 odstotki manj emisij NOx v primerjavi z njihovimi enakovrednimi dizelskimi modeli,« pravijo v NGVA Europe.

Dodajajo, da je obstoječa infrastruktura za polnjenje vozil s stisnjenim zemeljskim plinom in UZP »popolnoma združljiva z vsemi vrstami obnovljivih plinov. In tudi vozili. To pomeni, da so sredstva, ki jih predstavljajo današnje tehnologije, pripravljena na 100-odstotno obnovljive vire«.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice