Arhiv novic

Arhiv novic

Elektromobilnost: Tudi Slovenija del zelenih koridorjev

Sočasno s ponudbo električnih vozil na trgu se v Sloveniji razvija tudi javno omrežje polnilne infrastrukture za električna vozila. Kot pravijo na ministrstvu za infrastrukturo (MzI), je »glede na število električnih vozil v prometu in velikost države pokritost s polnilnicami dobra«. Ob pripravah vodilnih blagovnih znamk na prihod na slovenski trg so strokovnjaki matičnih tovarn opravili testiranja in slovenskim strokovnjakom svetovali, kako posodobiti polnilno infrastrukturo.

»Tako je sedaj ta v dobršnem delu v skladu z najstrožjimi merili za najsodobnejše električne avtomobile,« pravijo na ministrstvu. Dodajajo, da je poleg omrežja CEGC (gre za projekt, ki uvaja tako imenovane srednjeevropske zelene koridorje, kjer bo v koridorju držav Slovaška, Avstrija, Nemčija, Slovenija in Hrvaška postavljenih skupaj 115 sodobnih hitrih polnilnic, na katerih bo zagotovljena interoperabilnost in omogočen sistem roaminga) naša država zarisana tudi na zemljevid super hitrih polnilnic za avtomobile znamke Tesla. »Zadovoljivo je tudi obstoječe omrežje 22-kilovatnih polnilnic za sorazmerno hitro trifazno polnjenje preko standardiziranega priključka Type 2,« ugotavljajo na ministrstvu.

Prva hitra polnilnica stoji pred Kristalno palačo

Kot pravi državni sekretar na MzI Dejan Herenda, lahko Slovenijo s serijskimi električnimi avtomobili po širini prevozimo brez vmesnega polnjenja, po dolžini pa z enim vmesnim polnjenjem. A vseeno za večji razmah električnih avtov potrebujemo dobro infrastrukturo oziroma predvsem hitre polnilnice, opozarjajo strokovnjaki. 

Prvo univerzalno hitro polnilnico, ki ni del omrežja CEGC in ki baterijo napolni do 80 odstotkov v manj kot pol ure, smo v Sloveniji že dobili. V začetku septembra jo je za približno 30.000 evrov postavila družba Petrol v sodelovanju z BMW Group Slovenija in družbo BTC v ljubljanskem nakupovalnem središču BTC pred Kristalno palačo. Petrol je svoje omrežje polnilnic za električna vozila začel vzpostavljati že leta 2012 in ima danes mrežo 14 polnilnic za električne avtomobile z 28 polnilnimi mesti s standardiziranim evropskim priključkom tipa 2. Napoveduje, da jo bo še širil.

Do konca leta še 26 hitrih polnilnic

Že do konca tega leta pa bomo dobili kar 26 hitrih polnilnic, prvo že oktobra na počivališču Tepanje zahod. Hitre polnilnice za baterijska vozila postavlja družba SODO v sodelovanju z ministrstvom za infrastrukturo, postavila pa jih bo po celotnem avtocestnem križu (natančne lokacije navajamo v tabeli). V projektu, ki je vreden dva milijona evrov in sofinanciran z evropskimi sredstvi, bodo postavljene polnilnice uporabnikom električnih vozil omogočale polnjenje s 50 kW DC in hkrati 43 kW AC, pravijo na ministrstvu.

Kaj nas čaka

Uveljavljanje električne mobilnosti v Sloveniji in širše v EU bo odvisno od nadaljnjega razvoja tehnologij, trga, cenovnih politik in geopolitičnega dogajanja. »Jasno pa je, da nas do cilja ne bodo pripeljali električni avtomobili sami. Vse več bo tudi digitalizacije, inteligentnih sistemov vodenja prometa in sistemov komuniciranja med vozili ter vozili in infrastrukturo,« pravijo na infrastrukturnem ministrstvu. Dodajajo, da postaja zagotavljanje učinkovitosti prometa in z njo energetske učinkovitosti v prometu vse bolj kompleksno in zahtevno. »Električna mobilnost je le del tega kompleksnega in zahtevnega področja, ponuja pa številne odgovore na najbolj pereče težave, povezane s prometom in kakovostjo bivanja. Toliko bolj z ohranjanjem virov in zagotavljanjem sonaravnosti,« se zavedajo na MzI.

Kam po nasvet?

Kam se lahko posamezniki obrnejo za neodvisen nasvet pri nakupu električnega avtomobila? Jim lahko pri tem morda pomagajo tudi energetski svetovalci mreže ENSVET? 

Po definiciji bi morali tudi svetovalci mreže ENSVET posameznikom zagotavljati nasvete, povezane z električno mobilnostjo, odgovarjajo na ministrstvu za infrastrukturo. Povprečno slovensko gospodinjstvo na letni ravni za bivanje porabi približno 16 gigavatnih ur energije, za mobilnost, če prevozi 30.000 kilometrov (ob povprečni porabi avtomobila sedem litrov goriva na 100 kilometrov), pa 21 gigavatnih ur energije. Z zamenjavo klasičnega avtomobila z električnim lahko tako prihrani skoraj toliko energije, kot jo na leto porabi za bivanje. »A področje električne mobilnosti je novo in resnično kompleksno,« ugotavljajo na ministrstvu in dodajajo, da tudi svetovalci mreže ENSVET posameznikom zagotavljajo nasvete, povezane z mobilnostjo. 

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice