Čeprav 1000 novih električnih vozil, kolikor naj bi jih konec prihodnjega leta vozilo po naših cestah, še ne predstavlja kritične mase za elektroenergetsko omrežje, je vseeno treba začeti pravočasno razmišljati o njegovi zmogljivosti.
Promet ustvarja 24 % toplogrednih plinov v Evropi, 94 % transportnega prometa pa še vedno temelji na fosilnih gorivih, je poudaril predstavnik Evropske komisije Blaž Pongračič. Prepričan je, da bo do leta 2030 20 % vseh vozil električnih.
»Razogljičenje je ena glavnih prioritet evropske komisarke Violete Bulc, zato je lani poleti sprejela in objavila strategijo nizke ogljičnosti, ki temelji na bolj učinkovitem prometu, bolj učinkovitih virih in na bolj učinkovitih vozilih,« je pojasnil Pongračič.
Denarja za tovrstne projekte je kar nekaj. Evropska komisija preko strukturnih skladov razogljičenju prometa v tej finančni perspektivi namenja 39 milijard evrov, preko instrumentov za povezovanje Evrope 24 milijard evrov, preko drugih mehanizmov pa še 6,4 milijarde evrov, je povedal Pongračič in dodal, da so energetska, prometna in digitalna infrastruktura vedno bolj povezane.
Področje električne mobilnosti je treba ustrezno obravnavati, je v omizju poudaril Vladimir Mauko. Prepričan je, da uporabniki električnih vozil ne bomo smeli teh polniti nenadzorovano in po svoji volji. »Morali bomo zagotoviti nadzorovano polnjenje,« je poudaril Mauko.
Na osnovi izkušenj, ki jih je SODO dobil s postavljanjem 26 hitrih polnilnic na avtocestnem omrežju po Sloveniji, Mauko opozarja, da ni samo po sebi umevno, da je omrežje povsod, kjer želimo postaviti infrastrukturo za polnjenje električnih vozil, dovolj zmogljivo. »Na določenih točkah smo ga morali okrepiti,« je povedal.
Na polnilnicah, ki so jih postavili, ugotavljajo, da so od leta 2016 do februarja letos uporabniki opravili približno 10.000 polnjenj, za kar so porabili okoli 4300 ur. Večja poraba in zasedenost polnilnic je v osrednji Sloveniji.
»S pomočjo podatkov, ki jih pridobivamo iz polnilnic, preučujemo navade lastnikov električnih vozil in skušamo ugotoviti, kako naj se omrežje odziva,« je še dejal Mauko.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki