Arhiv novic

Arhiv novic

Elektrifikacija cestnega prometa še hitrejša po letu 2025

Proces elektrifikacije cestnega prometa se bo po letu 2025 izrazito povečal, in sicer zaradi nižjih stroškov izdelave baterij in povečane proizvodnje električnih vozil. Tako se bo do leta 2030 prodaja električnih avtomobilov povečala na 28 odstotkov in prodaja električnih avtobusov na 84 odstotkov svetovnega trga, kaže poročilo raziskovalnega podjetja Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

Najnovejša dolgoročna napoved BNEF napoveduje povečanje prodaje električnih vozil z 1,1 milijona v letu 2017 na 11 milijonov leta 2025 in celo na 30 milijonov leta 2030, saj bodo ta vozila postala  cenejša od vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem. Kitajska bo vodila to tranzicijo, saj bo prodaja električnih vozil tam predstavljala skoraj 50 odstotkov vseh prodanih električnih vozil leta 2025 in 39 odstotkov leta 2030.

BNEF pričakuje, da se bo število vozil na fosilna goriva začelo zmanjševati po letu 2025. Leta 2040 bo po napovedih BNEF prodanih približno 60 milijonov električnih vozil, kar bo predstavljalo 55 odstotkov vseh prodanih vozil na svetovnem trgu. Avtomobili v skupni rabi bodo predstavljali majhen a pomemben dejavnik pri prodaji vozil, še omenja poročilo.

Colin McKerracher, vodilni analitik za napredni promet pri BNEF-u, je povedal, da je razvoj v zadnjih dvanajstih mesecih, kot so načrti proizvajalcev za uvedbo novih modelov električnih avtomobilov in nove uredbe o onesnaževanju okolja v mestih, okrepil prepričanje njihovih analitikov v možnosti za uspeh električnih vozil. »Napovedi v letošnjem letu se niso kaj dosti spremenile glede na lanskoletno poročilo. Napovedujemo, da se bo prodaja lahkih tovornih električnih vozil dvignila s prvotno napovedanih 54 odstotkov na 55 odstotkov v letu 2040, kar bo predstavljalo 33 odstotkov svetovnega voznega parka,« je še dodal McKerracher.

McKerracher je še omenil, da so novost letošnjega poročila električni avtobusi. Trdi, da Kitajska vodi trg električnih avtobusov in je samo lani imela v lasti 99 odstotkov vseh električnih avtobusov na svetu. Pričakuje, da bo preostanek sveta počasi dohajal Kitajsko, tako da bo do leta 2040 80 odstotkov vseh mestnih avtobusov po svetu električnih. BNEF tudi pričakuje, da bo elektrifikacija cestnega prometa pomembno vplivala na svetovne energetske trge. Električni avtomobili in avtobusi bodo po napovedih BNEF leta 2040 porabili 2000 TWh električne energije, kar bo povečalo svetovno povpraševanje po električni energiji za 6 %. Medtem pa se bo povpraševanje po nafti zmanjšalo za 7,3 milijona sodčkov na dan.

Medtem pa BNEF opozarja, da bi lahko omejena dobava plemenitih kovin, kot sta litij in kobalt, potrebnih pri izdelavi baterij, pomenila tveganje za hitrost rasti elektrifikacije cestnega prometa v naslednjih nekaj letih.

»Povečano povpraševanja po litiju in kobaltu lahko privede do pomanjkanja pri oskrbi s temi ključnimi kovinami, ki so potrebne za izdelavo baterij,« je povedal Salim Morsy, višji analitik za promet pri BNEF, in dodal, da bi lahko na kratek rok pomanjkanje kobalta do leta 2025 upočasnilo hiter padec stroškov izdelave baterij, ki smo mu priča zadnje čase. Hkrati pa je poudaril, da polnilne postaje še vedno predstavljajo velik izziv, saj njihovo število vpliva na prodajo električnih vozil in na število vozil v skupni rabi.

Ali Izadi-Najafabadi, vodilni analitik za inteligentno mobilnost pri BNEF-u, je medtem dejal: »Pričakujemo, da se bo število avtomobilov v skupni rabi povečalo s 5 milijonov vozil na več kot 20 milijonov do leta 2040. Do takrat bo več kot 90 % teh avtomobilov električnih, saj bodo njihovi obratovalni stroški nižji. Visoko avtonomna vozila bodo predstavljala 40 % flote avtomobilov v skupni rabi.«

Hitrost elektrifikacije cestnega prometa se bo razlikovala glede na državo, zlasti v naslednjih 12 letih, saj so nekateri trgi bolje razviti. BNEF napoveduje, da bo leta 2030 v EU električnih 44 odstotkov vseh vozil, na Kitajskem 41 odstotkov, v ZDA 34 odstotkov in na Japonskem 17 odstotkov. V Indiji bo zaradi pomanjkanja polnilne infrastrukture in dostopa do cenovno ugodnih modelov električnih vozil do leta 2030 električnih samo 7 odstotkov vozil, je BNEF še zapisal v svojem poročilu.

Projekcije BNEF pomenijo velike priložnosti za proizvajalce litij-ionskih baterij. Kitajska, katere delež na trgu proizvajalcev litij-ionskih baterij je letos 59-odstoten, bo ta delež do leta 2021 povečala na 73 odstotkov. Napredek na področju električnih avtobusov pa bo še hitrejši kot pri električnih avtomobilih. Na Kitajskem je že več kot 300.000 električnih avtobusov, slednji pa so na pravi poti, da bodo do leta 2030 prevladali na globalnem trgu, je BNEF sklenil v svojem poročilu.

 

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

Informirajte se

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice