Kako povečati proizvodnjo električnih vozil in spodbuditi vpeljavo napajalne infrastrukture? Kaj naredi strategije financiranja upravljanja voznega parka resnično zanesljive? Kdo vse mora sodelovati v ekosistemu voznega parka električnih vozil in zakaj? To je le nekaj vprašanj, na katera so poskušali odgovoriti udeleženci nedavnega spletnega seminarja združenja Eurelectric na temo pospeševanja elektrifikacije voznega parka, ki se ga je udeležil tudi nekdanji svetovni prvak v Formuli E in ambasador Združenih narodov za čist zrak Lucas Di Grassi.
Kot je izpostavil direktor elektrifikacije pri družbi Uber Matthew Richardson, električna vozila in pripadajoča infrastruktura niso potrebni le za pospešitev elektrifikacije transporta in mobilnosti, temveč tudi za spodbujanje politik, vključno s finančnimi spodbudami in ustrezno regulacijo, ki je pravzaprav ključna. Ob tem je izpostavil tudi potrebo po upoštevanju dragocenega časa, ki ga lastniki vozil porabijo za polnjenje, čemur mora slediti tudi tehnologija, ter spomnil, da bodo imeli tudi vozniki sami pomembno vlogo v širšem ekosistemu – predvsem zaradi nove miselnosti, ki je usmerjena bolj v 'električne kilometre' oz. v intenzivnejšo souporabo vozil.
»Naša omrežja lahko prenesejo vse večjo elektrifikacijo,« je zatrdil globalni vodja e-mobilnosti pri nemški družbi E.ON Drive Mathias Wiecher. Vseeno pa moramo pametno vlagati v infrastrukturo za uravnavanje obremenitev in polnjenje, še posebej z vidika izzivov na področju napajanja, kjer lahko stranke oz. odjemalci izrazito prispevajo, je dejal in dodal, da mora postati polnjenje enostavnejše za vsakogar, tako da se bodo posamezniki in tudi organizacije v še večji meri odločali za električno mobilnost.
Nekdanji svetovni prvak v Formuli E in ambasador ZN za čist zrak Lucas Di Grassi se je ob tem navezal na razpravo o globalnem segrevanju ter na to, kako lahko električna vozila prispevajo k njegovi blažitvi, in opozoril, da so vozila še vedno veliki onesnaževalci. Rešitev vidi v elektrifikaciji prometnega sektorja. Grassi je sicer tudi velik ljubitelj električne mikromobilnosti, torej vozil, kot so električni skuterji, in organizira tudi serijo mednarodnih tekmovanj električnih dirkalnih skuterjev. »V čast mi je, da sem lahko v času svojega življenja prešel z motorja na izgorevanje na hibride in sedaj na povsem električna vozila,« je dejal Di Grassi.
Svet se spreminja in tudi francoska družba EDF želi biti del te 'nove energetske prihodnosti', je dejal Oliver Dubois, ki je pri EDF na oddelku za e-mobilnost odgovoren za strateška partnerstva, ter predstavil nekatere njihove investicijske načrte, vezane na infrastrukturo in tehnologije ter tudi na prevzeme. EDF denimo aktivno sklepa partnerstva z družbami, kot je Uber, že pred časom pa so se odločili, da bo 20 do 30 odstotkov njihovega voznega parka v prihodnje električnega. Družba se na splošno veliko posveča potrošniški izkušnji, saj je konkurenca na tem področju skoraj neomejena, je namignil Dubois ter dodal, da bodo morali ti 'novi tržni akterji' med seboj sodelovati in vzpostaviti trdna partnerstva.
Pojavlja se vse več novih tehnologij, a če želimo omejiti emisije CO2, moramo ukrepati zdaj in ne več čakati na točno določene tehnologije, ki se jih bo razvilo čez nekaj let, je izpostavila Isobel Sheldon iz britanske družbe BritishVolt. Kot je dodala, bi morali imeti to v mislih tudi ob razmišljanju o celotnih proizvodnih verigah, torej na primer o tem, kako se delavci iz tovarn z e-vozili vozijo domov, itd. Obenem pa moramo začeti razmišljati globalno, ne le regionalno ali celo lokalno, je dejala, in zaključila s pozivom k vzpostavitvi aktivnega sodelovanja med podjetji in organizacijami.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki