Zaradi velikega povpraševanja po električnih vozilih v naslednjih petih do desetih letih cena posledično ne bo padala tako hitro, kot bi morala, je o prihodnjem razvoju na področju elektromobilnosti med drugim dejal Andrej Pečjak iz Inštituta Metron.
Večina proizvajalcev električnih vozil se je po Pečjakovem pojasnilu usmerila tudi v sektor visokega srednjega in najvišjega razreda, saj so tam »dobički najvišji«. Manjših in cenejših električnih vozil tako skoraj ni več na trgu, izpostavlja, »čeprav bi bila elektrifikacija mestnega in primestnega prometa najbolj smiselna«.
In kje je Slovenija v tej elektromobilnostni zgodbi? »Z nizko kupno močjo, visokimi cenami in že drugič znižano subvencijo zagotovo bolj pri repu v Evropski uniji (EU), še vedno pa višje od držav ‘tretjega sveta’,« nam je povedal Pečjak.
A se bo v nekaj letih širom po EU vzpostavil trg rabljenih električnih vozil »in takrat jih bomo tudi pri nas bolj množično kupovali«, ocenjuje sogovornik.
»Prodajne številke po vsej Evropi dokazujejo, da je električna mobilnost iz nišne rešitve prešla v dejstvo, in bo iz leta v leto prevzemala večji tržni delež na trgu,« izpostavljajo tudi v Skupini Renault.
Trendi rasti prodaje električnih vozil so jasni, so povedali v Skupini Renault, »zato ne dvomimo, da bo tudi v Sloveniji v letu 2022 delež električnih vozil v celotni pogači novih vozil spet zrasel«. Upajo pa, da bo temu sledil tudi »razvoj polnilne infrastrukture ter posluh države za spodbude pri menjavi klasičnih vozil za električne«.
Tudi v Porsche Slovenija so s prodajo električnih vozil (znamke Volkswagen) v letošnjem letu zadovoljni, »saj smo navkljub težavam s proizvodnjo in dobavo vozil (zaradi svetovnega pomanjkanja polprevodnikov) uspeli strankam predati preko 360 električnih vozil«.
Za leto 2022 si obetajo nadaljnjo rast prodaje, »saj opažamo, da je med strankami vedno več zanimanja za električna vozila«. V začetku letošnjega decembra so iz nemškega Volkswagna obenem sporočili, da bodo v naslednjih petih letih povečali investicije v razvoj električnih avtomobilov in digitalizacijo na 89 milijard evrov.
Da več kot polovica vprašanih Evropejcev, natančneje 51 odstotkov, razmišlja o nakupu električnega avtomobila, kažejo rezultati evropske raziskave o mobilnosti, ki jo je konec avgusta 2021 izvedla skupina EasyPark.
Po mnenju tistih, ki danes že imajo električni avtomobil, pa so izzivi s premalo polnilnimi postajami (tako meni 18 % vprašanih), da je polnilnice težko najti (13 %) in da je polnjenje prepočasno (13 %).
Povezave
Dokumenti
Povezani članki