Evropska unija lahko občutno zviša svoj cilj na področju varstva podnebja za leto 2030, so v ponedeljek sporočili iz nemškega okoljskega mislišča Agora Energiewende. Po podatkih njihove nove študije »je 55-odstotno zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov v Uniji do leta 2030 glede na leto 1990 tehnično in ekonomsko izvedljivo«.
Trenutni cilj Unije je izpuste do omenjenega leta zmanjšati za 40 odstotkov.
A Evropska komisija bo naslednji mesec predlagala ambicioznejši evropski podnebni cilj za leto 2030, da bi s tem usmerila sedemindvajseterico na pot doseganja krovnega cilja o neto ničelnih izpustih leta 2050.
Komisija bo tako predlagala 50- ali 55-odstotno zmanjšanje izpustov do leta 2030 ter s tem okrepila trenutno veljavni cilj o 40-odstotnem zmanjšanju.
»55-odstotno zmanjšanje je mogoče doseči. In če je cilj izvedljiv, zakaj ga ne bi poskusili doseči?« je za Reuters dejal Patrick Graichen, direktor mislišča Agora Energiewende.
V študiji, objavljeni v ponedeljek, omenjena organizacija v sodelovanju z nemškim raziskovalnim središčem Öko-Institut predstavlja možne spremembe evropskih podnebnih politik, ki bi vodile k izpolnitvi cilja.
Največji potencial za hitro zmanjšanje izpustov ima evropski trg ogljika, ki obsega izpuste iz elektrarn, industrije in evropskega letalskega prometa.
»Za izpuste iz industrije in energetike, ki jih ureja evropski sistem trgovanja s pravicami do emisije (EU ETS), študija predlaga 59- do 63-odstotno zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov glede na leto 2005, kar pomeni okrepitev ambicij za 16 do 20 odstotnih točk,« so pojasnili v Agora Energiewende.
»Izpuste v drugih sektorjih, predvsem prometu, stavbnem sektorju in kmetijstvu, bi bilo mogoče zmanjšati za 45 do 49 odstotkov glede na leto 2005, kar je 15 do 19 odstotnih točk več kot sprva predvideno,« so dodali.
V študiji so raziskali medsebojno povezane učinke osrednjih dveh evropskih orodij za varstvo podnebja: sistema EU ETS ter tako-imenovane uredbe o porazdelitvi prizadevanj (uredbe (EU) 2018/842). Za vsako od orodij so predvideli več možnosti in mehanizmov prožnosti, ki bi državam članicam omogočili doseči načrtovano vseevropsko zmanjšanje izpustov – vključno z zaostritvijo emisijskih standardov za motorna vozila, novim trgom za nacionalne pravice do emisije (trg dodeljenih letnih emisij) v prometu, stavbnem sektorju in kmetijstvu ter vzpostavitvijo ločenega vseevropskega sistema za trgovanje s pravicami do emisije za te sektorje.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki