Španska energetska družba Cepsa je z nizozemskim pristaniščem Rotterdam podpisala dogovor o vzpostavitvi koridorja za zeleni vodik med Španijo in Nizozemsko, ki bo začel obratovati leta 2027.
Cepsa bo skladu z dogovorom, sklenjenim septembra, v bližini pristanišča Algeciras na jugu Španije proizvajala vodik iz obnovljivih virov in ga pretvarjala v amonijak ali metanol, nato pa bo pošiljke poslala v pristanišče Rotterdam za oskrbo industrijskih središč v severni Evropi, je družba navedla v izjavi.
Ta oskrba z zelenim gorivom bo prispevala k razogljičenju Rotterdama – najpomembnejšega energetskega pristanišča v Evropi, ki pokriva 13 odstotkov evropskega povpraševanja po energiji – ter podprla strategijo REPowerEU, so pojasnili v Cepsi.
Podrobnosti glede predvidene proizvodnje in naložb, potrebnih za izvedbo tega projekta, bodo razkrite pozneje, je povedala tiskovna predstavnica družbe.
Cepsa namerava podobno dobavno verigo vzpostaviti tudi v pristaniškem mestu Huelva na jugozahodu Španije.
Podjetje je marca objavilo nov strateški načrt z naložbami do 8 milijard evrov, kar vključuje za 2 GW zmogljivosti na področju zelenega vodika in 7 GW težak portfelj projektov na področju obnovljivih virov na Iberskem polotoku do leta 2030.
Prvi mož Cepse Marten Wetselaar je pred časom dejal, da ima južni del Španije »najcenejšo« sončno energijo v Evropi, kar je ključnega pomena, saj se 75 odstotkov stroškov zelenega vodika nanaša na energijo, ki se uporablja za njegovo proizvodnjo.
»Severozahodna Evropa porabi veliko več energije, kot je lahko proizvede na trajnostni način,« je dejal generalni direktor pristaniške uprave v Rotterdamu Allard Castelein. »Zato vzpostavljamo več trgovinskih poti za zeleni vodik.«
Dodal je, da bo pristanišče do leta 2050 predvidoma prejelo približno 20 milijonov ton vodika, pri čemer bosta le 2 milijona ton proizvedena lokalno.
Rotterdam bi lahko v sodelovanju s partnerji do leta 2030 v severozahodno Evropo dobavil 4,6 milijona ton vodika letno, so še dejali v Cepsi.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki