5. PROJEKT: Od bencina k elektriki
Nosilec projekta: Alpe Adria Green
Višina dodeljenih sredstev: 1.995,00 EUR
Število vključenih otrok: 75
Število izobraževalnih ustanov: 3
Namen projekta je bil predstavitev in informiranje že predelanega bencinskega avtomobila Smart Fortwo v električni avto (ta je rezultat učencev poklicnih šol) na šolah po Sloveniji in izdelava polnilca za električni avtomobil. V projekt so tako vključili Šolski center Kranj, Šolski center Škofja Loka in SPSŠB Ljubljana.
Pomembni cilji oz. rezultati projekta:
•
Seznaniti dijake ciljnih srednjih tehničnih šol s predelavo osebnega avtomobila z bencinskim motorjem na notranje izgorevanje v avtomobil na električni pogon (spoznavanje razlik med bencinskim in električnim pogonom).
•
Spoznavanje načinov polnjenja e-avtov in izdelava polnilca za električni avtomobil na sončno energijo: dijaki so v okviru usposabljanja spoznali tudi karakteristike uporabe ter načine polnjenja e - avtomobilov. Izdelali so polnilec za e-avtomobil na sončno energijo.
•
Spodbujanje okolja za ustvarjanje lokalnih zelenih delovnih mest; Specializirano izobraževanje dijakov ima več dodanih vrednosti: promocija deficitarnih poklicev in usposabljanje za nova delovna mesta v gospodarskih panogah prihodnosti, konkretno na področju e-avtomobilov (servis, promocija - prodaja - svetovanje, inoviranje, potencialni kupci, idr.).
•
Promocija trajnostnega urbanega razvoja, ki vključuje trajnostno mobilnost: Vzporedno so izvajali promocijske aktivnosti v osnovnih in srednjih šolah ter v širši javnosti, z opisom projekta (video, prospekti, TV predstavitve), z uporabo predelanega električnega avtomobila.
•
Izdelava programa rednega usposabljanja mladine v deficitarnih poklicih v uporabi nove
tehnologije; priprava predloga izobraževalnega programa - v času projekta se je pokazal interes šol in Centra za poklicno izobraževanje, da se električni pogon umesti v učni progam (npr. serviser električnih vozil, razširitev obstoječih poklicnih standardov oz. programov). Električni pogon vozil namreč prihaja v vedno večjem obsegu na tržišče, medtem ko učne
vsebine temu še niso prilagojene.