Arhiv novic

Arhiv novic

Zmagovalec slovenskega finala tekmovanja PowerUp! je sistem 2GG podjetja DS Meritve!

Na slovenskem finalu tekmovanja PowerUp!, ki se je v četrtek, 4. aprila, v sklopu največjega tekmovanja za inovativne start-upe s področja čistih tehnologij, odvil na Ljubljanskem Gradu, je bil med sedmimi finalisti za zmagovalca razglašen sistem 2GG (Second Generation Grid) za celovito zbiranje, prenos in obdelavo podatkov o porabi energentov in vode, ki so ga razvili v podjetju DS Meritve. Na drugo mesto se je uvrstila podjetje SILEO s svojim fotovoltaičnim strešnikom, na tretje pa podjetje Rivertum s svojo turbino Rivertum. Zmagovalec se bo tako v velikem finalu v Krakovu 21. maja potegoval za glavno denarno nagrado.

V podjetju DS Meritve, ponudniku komunikacijskih storitev na področju pametnih števcev za energijo in vodo, so s poslovanjem začeli tako, da so »opazovali elektrodistribucije, energetska podjetja in upravljavce stavb ter zaznali trend vpeljave vse več pametnih števcev, ki so pomagali zbirati vse več podatkov, medtem ko so se pri analizi teh podatkov zatekli k drugi programski opremi. Ob tem smo opazili, da pri povezovanju števcev z upravljavskim programom niso uporabljali najbolj optimalne rešitve,« je pojasnil direktor podjetja DS Meritve Dejan Lešnik.

Kot glavni razlog je omenil to, da podjetja nimajo zaposlenih pravih ljudi (z zadostnimi izkušnjami na področju telekomunikacij), kot drugi razlog pa je podal dejstvo, da se podjetja pri uporabi različnih rešitev soočajo s težavami na področju združljivosti. »Te težave jim lahko pomagamo razrešiti. Razvili smo namreč programsko rešitev, ki podatke posreduje različnim upravljavskim programom in strojni opremi, zmožni sočasnega zbiranja podatkov iz več različnih vrst števcev (za plin, vodo in elektriko). Trenutno je naš glavni produkt pametno merjenje kot storitev. To pomeni, da lahko financiramo opremo in njeno namestitev, nato pa svoje stranke podpremo še z integracijo teh podatkov v njihovo programsko opremo,« je pojasnil Lešnik. 

Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2014, lani pa je ustvarilo že 1 milijon evrov prihodkov. »Trg, na katerem delujemo, raste zelo hitro. Trg pametnih števcev naj bi do leta 2022 dosegel 20 milijard evrov, pametno merjenje kot storitev pa naj bi do leta 2027 doseglo 1 milijardo evrov,« je dejal Lešnik ter izpostavil, da je rast podjetja večfazna  – prva faza se je začela v vzhodni Evropi, kjer so že prisotni in kjer jim uspeva pokrivati stroške, sedaj pa vstopajo v drugo fazo – nastop na azijskem trgu. »V tem primeru iščemo nove investitorje,« je dodal Lešnik.

V drugouvrščeni podjetju SILEO so medtem razvili fotovoltaični strešnik, s katerim so želeli razrešiti težavo mestnih prebivalcev, ki jim urbanistične zahteve onemogočajo inštalacijo solarnih panelov na starih stavbah, in »prelepih sanjskih domov«, kjer si lastniki želijo izkoriščati obnovljive vire, a želijo obenem ohraniti estetiko svojih hiš«, je pojasnila Mateja Miško iz podjetja SILEO. Kot je dodala, ponuja njihova rešitev »zaščito vaše hiše in fotovoltaični sistem« obenem.

Glavni svetovni konkurent podjetja SILEO je Elon Musk, a njegovi strešniki trenutno še niso na voljo. »Preostali konkurenti ne ponujajo enakih funkcij, kot jih ima naš produkt, kakovost je nižja, cena pa višja,« je izpostavila Miškojeva.

»Trend kaže na rast fotovoltaičnih inštalacij, torej verjamemo, da lahko s svojim proizvodom zapolnimo nišo, ki je konvencionalni sončni paneli ne morejo,« je dejala Miškojeva. Kot je dodala, se želijo v podjetju SILEO sedaj osredotočiti na segment B2B (business to business), predvsem na arhitekte, in v manjši meri na segment B2C (zasebne stranke s posebnimi urbanističnimi zahtevami in delikatno estetiko ter stilom). »Naš naslednji korak je širitev iz italijanskega trga (kjer imajo že 21 strank; op. p.) na slovenskega in na preostalo Evropo,« je dodala Miškojeva.

»Rešitev podjetja SILEO se nam je zdela zelo dobra. Sklada se namreč tudi s ključnim konceptom čistega zraka in obnovljive energije ter upošteva potrebo po zaščiti naše stavbne dediščine,« je pojasnil Siuchta.

Rešitev tretjeuvrščene podjetja Rivertum je »precej preprost način za proizvodnjo stroškovno učinkovite čiste energije«, je izpostavil Dejan Keuc, direktor operacij (COO) in solastnik podjetja Rivertum. »Zelena električna energija se bo zaradi onesnaženosti zraka zelo hitro razširila. Proizvodnja električnih vozil se bo v naslednjih šestih letih pošesterila, v naslednjih 10–15 letih pa bomo potrebovali dodatna 2 GW proizvodnih zmogljivosti,« je pojasnil Keuc.

Ob tem je dodal, da lahko Rivertum tu nudi rešitev, in sicer s svojo turbino Rivertum, ki lahko moč reke pretvarja v energijo. »Turbino Rivertum namestimo na dno reke. Sestavlja jo šest lopatic in tri od so stalno odprte, tako jih da lahko reka nenehno potiska. To je velika prednost, saj omogoča polnjenje električnih vozil ponoči, ko sončni paneli ne delujejo,« je dejal Keuc ter dodal, da turbine Rivertum ne zahtevajo gradnje nikakršnih jezov.

Rivertum ima na področju te rešitve v načrtu dva poslovna primera – poleg prodaje namerava turbine tudi inštalirati in elektriko na dolgi rok prodajati distributerjem.  

»Bili smo mnenja, da si Rivertum zasluži ta položaj zaradi svojega disruptivnega koncepta. Ekipa je bila celo tako pogumna, da je prišla na oder in tam predstavila povsem nov način proizvajanja energije, čeprav je ta še v zelo zgodnji fazi, kjer imajo le koncept in nekaj računalniških simulacij. Res verjamejo v to idejo,« je pojasnil Siuchta.

Svoje rešitve so predstavili tudi:

·         ID.Conference, specializirano podjetje za podporo pri organizaciji in upravljanju udeležencev na velikih dogodkih, kot so konference, simpoziji ... Predstavili so modularno rešitev, sestavljeno iz platforme, prijav in inovativnega stojala RFID UHF. ID.Conference je modularna rešitev, ki zajema platformo, skupaj z aplikacijami in inovativnim RFID UHF stojalom. Slednje rešuje problem beleženja prehoda udeležencev, predvsem na zakonsko reguliranih konferencah, zmanjšuje gnečo ter stroške za najem osebja.

·         Start-up Nordril Technologies, ki je razvil Hedging Studio, programskega pomočnika z neposrednim dostopom do borz, okrepljenega s strojnim učenjem za pomoč pri veleprodaji energije. Ta rešitev naj bi podjetjem pomagala optimizirati nakup energije.

·         OmniOpti, usmerjen primarno v zagotavljanje naprednih rešitev na različnih področjih delovanja pametnih mest. Jedrna kompetenca podjetja OmniOpti je logistika/mobilnost, napredni algoritem za iskanje alternativnih poti v omrežju, ki se ga lahko uporabi za izboljšave v podatkovnih, energetskih in drugih omrežjih.

·         TakeMine s svojo rešitvijo TakeMine Pitch Desk, spletno platformo, ki uporabnikom daje fleksibilnost in s tem olajša souporabo vozil, obenem pa nudi tudi posebne funkcionalnosti za lažje upravljanje s stroški avtomobila itd.

Zmagovalec slovenskega finala tekmovanja PowerUp! se bo udeležil velikega finala v Krakovu, ki bo 21. maja, in se tam potegoval za denarne nagrade ter za možnost vključitve v InnoEnergyjev prestižni podjetniški pospeševalnik Highway®, ki nudi dostop do mednarodne mreže potencialnih poslovnih partnerjev in bogatega InnoEnergyjevega znanja ter finančno investicijo v višini do 150.000 evrov. V letošnji peti izdaji tekmovanja PowerUp! bo sicer sodelovalo skoraj 300 start-upov iz 24 držav Srednje in Vzhodne Evrope.

 

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

O portalu

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice