Arhiv novic

Arhiv novic

Svet EU za okolje: Za dekarbonizacijo prometa so potrebni ambicioznejši cilji

Na zadnjem zasedanju Sveta EU za okolje v Luksemburgu so ministri in ministrice med drugim razpravljali tudi o predlogu uredbe, ki bo določila nove CO2 standarde za osebna in lahka tovorna vozila po 2020. Večina ministrov, vključno s Slovenijo, je menila, da bi bilo treba predlog Evropske komisije za zmanjšanje emisij do 2030 okrepiti.

Le z ambicioznejšimi cilji bi namreč lahko prometni sektor postavili na pot dekarbonizacije, kar je potrebno za doseganje ciljev Pariškega podnebnega sporazuma, so menili. Poudarili so, da je zmanjšanje emisij v prometu tudi osrednjega pomena za izboljšanje kakovosti zraka v EU. 

»Ministri so tudi menili, da je čimprejšnji prehod na nizko- in brezemisijska vozila nujen za ohranitev globalne konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije,« pravijo na ministrstvu za okolje in prostor (MOP). Dodajajo, da le nekaj držav ocenjuje, da je predlog Evropske komisije preambiciozen in za avtomobilsko industrijo težko dosegljiv.

Ob robu zasedanja je 14 držav članic, ki se združujejo v neformalni skupini podnebno ambicioznih držav (Skupina za zeleno rast), sopodpisalo skupno izjavo, v kateri so Evropsko komisijo pozvale k pripravi celovite in ambiciozne dolgoročne strategije za doseganje ciljev Pariškega sporazuma, so povedali na MOP. »K pripravi dolgoročne strategije, ki bo zajela obdobje do leta 2050, EU in države članice zavezuje Pariški sporazum. Evropska komisija bo strategijo pripravila najkasneje do zasedanja Konference pogodbenic Okvirne konvencije Združenih narodov o podnebnih spremembah (COP 24), ki bo novembra 2018 potekala na Poljskem. Države članice bodo nacionalne dolgoročne strategije morale pripraviti predvidoma do leta 2020,« so še dodali na ministrstvu.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

O portalu

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice