Arhiv novic

Arhiv novic

Po Ljubljani z najetim električnim avtom

V začetku julija je v Ljubljani začel delovati sistem souporabe avtomobilov (»car sharing model Avant2Go«), ki ga je družba Avant Car razvila ob podpori podjetja Comtrade. V prvem letu bo za souporabo na voljo 50 električnih vozil (sprva 30), s čimer naj bi Ljubljano – po ocenah predstavnikov družbe Avant Car – postopoma razbremenili za 500 do 1000 vozil.

V projekt bodo vključena vozila različnih uveljavljenih proizvajalcev, kot so BMW i3, renault zoe in smart electric drive. Da bodo uporabnikom ponudili zgolj električna vozila, so se odločili zaradi večletnih razvojnih izkušenj podjetja, ki je med največjimi upravljalci in ponudniki električnih vozil na svetu, z električno floto pa so do tega trenutka prevozili že skoraj dva milijona kilometrov brez škodljivih izpustov, je pojasnil Matej Čer iz podjetja Avant car.
Dodal je, da bo vse – od rezervacije avtomobila pa do opravljene storitve – potekalo s pomočjo uporabniku prijazne inovativne aplikacije na pametnem telefonu, ki so jo razvili v sodelovanju z družbo Comtrade.
»Avant2Go uporabnikom omogoča uporabo vozil kadarkoli in za poljubne opravke znotraj dneva, pri čemer za vozilo plačajo le takrat, ko ga imajo v uporabi, saj uvajamo obračun glede na dejansko uporabo vozila,« pravijo v družbi in dodajajo, da so razvijalci modela z namenom upoštevanja čim večjega kroga različnih profilov uporabnikov in voženj zasnovali cenovni model, ki temelji tako na prevoženi razdalji kot tudi na pretečenem času. Začetna cena najema vozila bo znašala od tri do pet evrov, odvisno od tega, katero vozilo boste izbrali, končni znesek pa bo odvisen od števila prevoženih kilometrov in časa najema. Nočna tarifa (ta naj bi na primer za smarta znašala en cent na minuto) se bo razlikovala od dnevne (za smarta naj bi ta znašala pet centov na minuto), obljubljajo v družbi Avant Car, kilometrina pa bo 20 centov na kilometer.
Avantcar Go 5 Žiga IntiharAvtomobil si boste lahko v prvem letu izposodili na 10 do 15 lokacijah (te bodo stale na bolj frekventnih mestih, kot je na primer center mesta, nakupovalno središče BTC ali letališče na Brniku), ki jih bodo opremili tudi s polnilno infrastrukturo (strošek polnjenja bo vštet v ceno najema). Uporabljali jih bodo lahko vsi, ki so starejši od 21 let in imajo vozniški izpit vsaj eno leto. Pred prvo uporabo storitve Avant2Go se morajo novi uporabniki ob registraciji identificirati na eni izmed Avant2Go točk v Ljubljani. »Glede na to, da gre za povsem novo obliko mobilnosti v Sloveniji, bo podjetje Avant car na specializiranih delavnicah vse uporabnike izobraževalo o sodobni električni mobilnosti in o delovanju Avant2Go car sharinga, kar predstavlja tudi eno izmed razlikovalnih prednosti tega modela v primerjavi z že obstoječimi evropskimi ponudniki car sharinga,« pravijo v družbi.
Po registraciji si bo treba prenesti aplikacijo, nato pa z njeno pomočjo poiskati prosto vozilo, ga rezervirati in kasneje tudi odkleniti. Po koncu uporabe bo uporabnik prav tako preko aplikacije plačal storitev (negotovinsko), avtomobil vrnil na določeno in prav zanj rezervirano parkirno mesto ter ga zaklenil.

Kot pravijo v družbi Avant Car, bodo uporabniki avtomobil lahko uporabljali tudi zunaj Ljubljane, vendar se bo najem lahko končal le na določenih, vnaprej znanih točkah. Po njihovi oceni je poleg cenovne dostopnosti prednost car sharinga tudi v tem, da so v storitvi že vključeni registracija, zavarovanje, gorivo, vzdrževanje in vinjeta. »Avant2Go car sharing je tako namenjen vsem, ki želijo znižati stroške svoje mobilnosti in prispevati k čistejšemu okolju,« poudarjajo v družbi in dodajajo, da koncept souporabe avtomobila omogoča, »da se s pomočjo napredne tehnologije znižajo stroški mobilnosti uporabnika, ki ne nosi več finančnih bremen lastništva vozila, ampak izkorišča prednosti uporabe storitve deljenja in zanjo plačuje le, ko jo uporablja«.
 »V prvem, pilotnem letu projekta, v okviru katerega bodo meščani Ljubljane vabljeni, da pomagajo soustvarjati novo obliko mobilnosti, bo na voljo flota 50 električnih vozil, s čimer bo Ljubljana postopoma razbremenjena za 500 do 1000 vozil in s tem povezane gneče ter škodljivih izpušnih plinov. Z vsakim kilometrom, ki bi ga ta vozila sicer prevozila v mestu, bo lahko prihranjenih do 100.000 gramov CO2,« še pravijo v družbi Avant Car.


Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

O portalu

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice