Arhiv novic

Arhiv novic

Ljubljanski študenti s Pipistrelom razvili prvo polnilnico za električna letala

Študenti Univerze v Ljubljani so z ajdovsko družb Pipistrel razvili prvo polnilnico za električna letala na svetu, so sporočili z ljubljanske univerze. Poudarili so, da predstavlja polnilnica, ki je namenjena polnjenju vseh električnih letal iz serijske proizvodnje podjetja Pipistrel, pomemben mejnik na področju ekologije letalskih prevozov. Zagnali so jo konec avgusta na sedežu podjetja, zdaj pa čaka na serijsko proizvodnjo.

»Uspešno sodelovanje med Univerzo v Ljubljani in gospodarstvom je pripeljalo do izdelave stacionarne polnilne postaje za električna letala, ki ima zaradi svojega delovanja tudi pozitiven družbeni in okoljski učinek,« so poudarili na Univerzi v Ljubljani.

Polnilnico je v sodelovanju s podjetjem Pipistrel razvijalo osem študentov (Tine Černač, Andraž Papež, Erik Rojec, Jaka Križ, Luka Šparovec, Rok Grmek, Jaka Kordež in Roberta Cetina) treh članic Univerze v Ljubljani, in sicer Fakultete za strojništvo, Fakultete za računalništvo in informatiko ter Akademije za likovno umetnosti in oblikovanje v okviru projekta 'Po kreativni poti do praktičnega znanja'. Cilj projekta je bila izdelava in postavitev polnilnice za električna letala, saj se je pri polnjenju električnih letal v praksi pokazala potreba po stacionarnem načinu polnjenja. Izpod njihovih rok je tako nastal prototip prve električne polnilnice za letala.

Na Univerzi poudarjajo številne prednosti letenja z električnimi letali. Prepričani so, da je razvoj in vzpostavitev mreže stacionarnih polnilnih postaj pomemben korak k povečanju priljubljenosti in razširjenosti letal na električni pogon, predvsem pa povečuje ekološko ozaveščenosti pilotov in potnikov. »Prva polnilnica za električna letala predstavlja velik mejnik na področju ekologije letalskih prevozov,« pravijo na Univerzi.

Dodajajo, da je povezovanje znanosti in gospodarstva zanje ključnega pomena. »Namen tovrstnega povezovanja je učinkovit in aktualen prenos znanj in storitev v gospodarstvo in širšo družbo. Študenti Univerze v Ljubljani so tako skozi projekt razvijali povsem nov izdelek v interdisciplinarnem timu. Pri razvoju polnilnice so uporabili znanje, ki so ga pridobili pri študijskih predmetih, dodano vrednost pa je imela temeljita raziskava obstoječega stanja v prvi razvojni fazi projekta, kjer so preučili širok nabor informacij, in sicer od psihologije uporabnika, ergonomije, tehničnih specifikacij, zakonodaje, programske opreme, elektrotehnike, vremenskih vplivov, tržišča in drugo,« so povedali na Univerzi Ljubljana.

»S sodelovanjem na projektu so naši študenti pridobili vpogled v ostale stroke, razvili kompetence na svojem strokovnem področju, pridobili veščine komuniciranja, delali za skupen cilj ter ugotovili, kako lahko na kreativen način rešujejo tehnične izzive,« je delo s študenti na projektu opisala asist. dr. Vanja Čok, koordinatorka projekta in pedagoška mentorica s Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani. Jaka Križ, sodelujoči študent s Fakultete za strojništvo Univerze, pa je prepričan, da je s takšnimi projekti prehod iz študijskega procesa v delovno okolje precej lažji.

Ker ultralahka letala na električni pogon zaradi najvišje dovoljene mase na krovu nimajo vgrajenega baterijskega polnilnika, se jih lahko polni le prek specializiranih stacionarnih polnilnih postaj oziroma polnilnic, ki vsebujejo vsa potrebna električna vezja za polnjenje baterijskih paketov, kot tudi vezja za zagotavljanje varnosti uporabnikov med polnjenjem. »Pri pregledu trga smo ugotovili, da stacionarne polnilnice za električna letala še ne obstajajo. Zaradi specifičnih zahtev pa rešitve, dostopne za električne avtomobile, niso optimalne za električna letala,« pove asist. dr. Vanja Čok.

Polnilnico so slavnostno zagnali konec letošnjega avgusta v podjetju Pipistrel in z njo napolnili električno letalo Alpha Electro. »Električna polnilnica se trenutno uporablja za polnjenje vseh električnih letal iz serijske proizvodnje podjetja Pipistrel. Je polno opremljena in služi tudi kot demonstrator polnilnic za njihovo kasnejšo serijsko proizvodnjo,« je povedal Aljaž Pelicon, inženir iz podjetja Pipistrel in delovni mentor v projektu.

Pojasnil je, da bodo v razvojnem oddelku Pipistrela na polnilnici poskrbeli še za nekaj izboljšav, nato pa sledi testiranje na Slovenskem inštitutu za kakovost in meroslovje (SIQ) in pridobivanje certifikata CE, ki dokazuje, da je izdelek ocenjen in izpolnjuje vse zahteve EU glede varnosti ter varovanja zdravja in okolja. Po pridobljenem certifikatu bo polnilnica na poti v serijsko proizvodnjo.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

O portalu

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice