Francija bo v naslednjih petih letih »tlakovala« okoli 1000 kilometrov svojih cest s solarnimi paneli, poroča ameriški Smithsonian. Gre za projekt Wattway, za katerim stojita francoska družba za gradnjo cest Colas ter francoski inštitut za solarno energijo (INES). Slovenska družba za avtoceste (DARS) česa podobnega nima v načrtu, medtem pa na ministrstvu za infrastrukturo (MzI) pravijo, da gre za zanimivo idejo in da bodo prakse v tujini spremljali.
Solarne ceste v dolžini 1000 km bi lahko proizvedle dovolj energije za pet milijonov ljudi. Colas je v razvoj panelov, primernih za ceste, po katerih bi se vozili težki tovornjaki, vložil pet let dela, zasnovani pa so tako, da se enostavno položijo čez obstoječo infrastrukturo. Kar pomeni, da ni treba ničesar razbijati, zato naj bi bila inštalacija razmeroma poceni. Panele so testirali v mestih Chambéry in Grenoble, in sicer z milijonom vozil, kar pomeni 20 let normalne cestne uporabe, in površina panelov se ni premikala. Paneli so izdelani iz tankega filma iz polikristalnega silicija, prevlečenega s plastjo smole za njihovo okrepitev, saj so na ta način manj spolzki. Odporni naj bi bili tudi na snežne pluge, vendar pa bodo morali ti biti nekoliko bolj previdni, da jih ne bodo utrgali z dna. Sicer so nekateri skeptični, saj menijo, da so v primerjavi z asfaltom paneli seveda neprimerno dražji, pa tudi, da je osončenje na strehah precej boljše.
Ta ideja pa sicer ni povsem nova, saj so Nizozemci lani odprli prvo kolesarsko cesto, ki je tlakovana s sončnimi paneli. Tudi v Ameriki je zvezna agencija za avtoceste družbi Solar Roadways, ki sta jo ustanovila zakonca Julie in Scott Brusaw, namenila precejšnja sredstva za razvoj na tem področju. Je pa novost v Franciji ta, poroča Smithsonian, da bodo panele prvič enostavno namestili neposredno na cestno površino in prvič tudi na avtoceste. Nameščati jih bodo začeli spomladi.
Pri nas na MzI pravijo, da v tem trenutku zakonodaja ne predvideva takšne vrste ceste, saj sta kot obrabna plast navedena le asfalt in beton. Poznajo pa projekt z Nizozemske in dodajajo, da bodo seveda spremljali tuje prakse, saj je ideja zelo zanimiva.
DARS, ki je pristojen za avtoceste in hitre ceste, kaj podobnega kot francoski Colas nima v načrtu.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki