Energetika je povsem v službi ljudi, pri čemer seveda ne gre zanemariti tudi okoljskega vidika, je ob predstavitvi Energetskega koncepta Slovenije (EKS) minuli teden spomnil Danijel Levičar z direktorata za energijo Ministrstva za infrastrukturo, pri tem pa nanizal nekaj izjemno zanimivih podatkov o rabi energije v Sloveniji.
Uvozna energetska odvisnost Slovenije je kar 50-odstotna, glavnino uvožene energije pa predstavljajo naftni derivati, ki so porabljeni v prometu. Zatorej je treba, tako Levičar, ukrepati prav na področju prometa, ki je konkretno v letu 2013 pogoltnil za 21,7 TWh energije, medtem ko je poraba toplote v gospodinjstvih in industriji v istem letu znašala 21,7 TWh, poraba električne energije pa 12,5 TWh.
Do leta 2035 naj bi se tako poraba električne energije povečala na 15,6 TWh, poraba toplote naj bi ostala na približno enaki ravni, medtem ko naj bi promet porabil le še 16,3 TWh. Delež porabljene energije v prometu pa naj bi bil še nižji leta 2055, ko naj bi znašal le še 8,1 TWh, odjem toplote naj bi v istem letu znašal 13,5 TWh, električne energije pa 18,5 TWh, je Levičar nanizal ocene svojega direktorata.
Kot je prikazal, je v letu 2013 cestni promet samo z osebnimi vozili porabil 11,9 TWh energije, sledi tovorni promet, vključujoč železniški in letalski promet, z 8 TWh in cestni promet z avtobusi z 1,7 TWh. V letu 2035 naj bi se tako poraba energije v cestnem prometu z osebnimi vozili zmanjšala na 7,7 TWh, tovorni promet naj bi jo nekoliko povečal (na 8,3 TWh), z avtobusi pa naj bi ostali na približno enai ravni (1,8 TWh). Toda na velike spremembe prometne slike računajo na direktoratu z letom 2055, ko naj bi z osebnim prometom porabili le še 3 TWh energije, s tovornim prav tako nekoliko manj – 6,8 TWh – in z avtobusi, ki naj bi sicer na področju javnega prevoza v celoti prešli na elektriko – na 1,3 TWh.
In kaj prehod s fosilnih na alternativna goriva v prometu pomeni za gospodarstvo? Kot odgovarja Levičar, naj bi s tem prihranili kar 1,2 milijarde evrov letno. Danes za to porabimo dve milijardi, opozarja in dodaja, da bi tako lahko končno proizvajali svoj energent.
Povezave
Dokumenti
Povezani članki