Arhiv novic

Arhiv novic

Do leta 2030 naj bi po naših cestah vozilo 200.000 električnih in hibridnih vozil

»Slovenija je na točki, ko se sooča s posebnim izzivom, kako implementirati nove alternativne vire v prometu,« je na novinarski konferenci ob predstavitvi Strategije za alternativna goriva poudaril Jure Leban, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo (MzI). Strategijo je vlada sprejela 12. oktobra letos.

»Čeprav so nekatere nordijske države že dosegle cilje, ki jih nameravamo mi doseči čez nekaj let, ima Slovenija kot majhna in tranzitna država prednost, da lahko nove tehnologije uporabi na državni ravni,« je povedal Leban in poudaril, da morajo ustvarjalci politik stremeti k temu, da s strategijami in akcijskimi načrti sledijo razvoju in uvedbi novih, do okolja prijaznejših tehnologij.

»Vedno več slovenskih organizacij, kot sta na primer Hidria in Kemijski inštitut, ne le proizvajajo, ampak tudi razvijajo komponente za zelene pogone. Tu nastaja dodana vrednost, ki jo Slovenija mora izkoristiti,« je dejal Leban, a hkrati poudaril, da ima vsaka implementacija nove tehnologije svoj implementacijski cikel in zahteve, kot je na primer izobraževanje novih kadrov. Zato so v strategiji določili cilje posameznih tehnologij za določeno obdobje, za katere predvidevajo točno določene ukrepe. »Računam, da bomo lahko strategijo in potem še akcijski načrt že novembra poslali v medresorsko in javno obravnavo,« je dejal Leban.

»Skupina, ki je pripravljala strategijo, je porabila dobro leto, da je pregledala in obdelala vse relevantne podatke, da smo lahko pripravili različne možne scenarije, po katerih bi lahko Slovenija razvijala uporabo novih tehnologij z nižjimi emisijskimi porabami,« je povedal Bojan Žlender, vodja službe za trajnostno mobilnost in prometno politiko pri MzI. Poudaril je, da ima Slovenija že dobro omrežje polnilnic visokih moči in da se bo njihovo število v prihodnjih letih še povečalo. Hkrati pa ima Slovenija tudi že eksperimentalno polnilnico na vodik, ki je bila postavljena za avtobuse in nudi možnosti za razvoj tudi drugih vozil.

»Zaključujeta se dva evropska projekta, s katerima bomo v Sloveniji postavili tri polnilnice za utekočinjen zemeljski plin, ki jih potrebujejo težka tovorna vozila. Ta energent je povsem ustrezen in cenovno zanimiv,« je dodal Žlender, omenil pa je tudi potencial stisnjenega zemeljskega plina, ki bi avtobusom v javnem prometu omogočil, da bi prešli na do okolja bolj prijazno gorivo in hkrati s tem zmanjšali število prašnih delcev in onesnaževanja nasploh. »Stanje na področju polnilnic ni idealno, ni pa slabo,« je dejal Žlender.

Žlender je omenil še relativno počasno rast električnih in hibridnih vozil, kjer bo Slovenija potrebovala večji preboj. »Med sestavljanjem strategije smo zelo intenzivno sodelovali tudi z avtomobilskim grozdom, kjer so si želeli podporo države, saj so se zavedali, da lahko tako računajo na pomoč pri spodbujanju inovacij in dobrih praks pri uvedbi novih tehnologij,« je dodal Žlender.

»Zelo jasno želimo sporočiti, da bo leto 2025 zadnje leto, ko se bo lahko zadnjič registriral nov oziroma prvič v Slovenji registriral v tujini kupljen rabljen avto z več kot 100 gramov CO2 na kilometer, kar danes dosegajo samo električna in hibridna vozila. Po letu 2030 bo ta številka še manjša, tako da bo lahko Slovenija izpolnila dane obveze,« je povedal Žlender, a hkrati poudaril, da ne izključujejo določenih energentov, saj še vedno dopuščajo možnost preboja drugih tehnologij.

»Želimo si, da bi s pomočjo naših ukrepov število hibridnih in električnih vozil do leta 2030 naraslo na 200.000. To bo ogromen preskok s sedanjih 1000, ki pa se ne bo zgodil linearno. Zato se morajo vse potrebne pravne in zakonodajne spremembe zgoditi v dveh do štirih letih. Veliko sredstev pa bo treba vložiti tudi v izobraževanje in informiranje prebivalstva, poleg tega pa bodo morala podjetja, državne institucije in lokalne skupnosti dobro sodelovati. Nadaljevali bomo tudi s subvencijami, davčnimi olajšavami in nudili ugodne kredite za osebe, ki se bodo odločile za nakup električnega ali hibridnega vozila,« je še povedal Žlender in pri tem poudaril, da imajo do leta 2020 za to dovolj sredstev.

Povezave
Dokumenti
Povezani članki

Theme picker

O portalu

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice